Čestitali so jim iz duše

Zadnje lune, drama Tržačana Furia Bordona, ki so jo na predlog igralca Borisa Cavazze minulo sezono v režiji Dušana Mlakarja uspešno postavili na oder Gledališča Koper, je sinoči kar trikratno slavila na mednarodnem gledališkem festivalu v Kragujevcu.

V Zadnjih lunah, ki so  na odru Gledališča Koper zaživele januarja,  
ob Borisu Cavazzi (v sredini) igrata Anja Drnovšek in Rok Matek.  Foto: Jaka Varmuž
V Zadnjih lunah, ki so na odru Gledališča Koper zaživele januarja, ob Borisu Cavazzi (v sredini) igrata Anja Drnovšek in Rok Matek.  Foto: Jaka Varmuž

KRAGUJEVAC >Na 13. mednarodnem gledališkem festivalu JoakimInterFest so s kar tremi nagradami slavile Zadnje lune. Od šestih nagrad, ki so jih podelili v gledališču Knjaževsko-srpski teatar, je koprska predstava osvojila nagrade za vizualno podobo (“beckettovsko močna, okleščena, natančna”), režijo (“izjemna anatomija staranja in smrti”) in igro (“zelo natančna, energetsko izjemna vloga očeta”).

Boris Cavazza v predstavi, ki jo je režiral Dušan Mlakar, igra ostarelega univerzitetnega profesorja, ki se odpravlja v dom za starejše. Predstavo, pri kateri so za vizualno podobo poskrbeli scenograf Voranc Kumar, kostumograf Alan Hranitelj in oblikovalec svetlobe Jaka Varmuž, so v Kragujevcu sprejeli zelo toplo. “To sem videl tudi po tem, kako si mi čestitali - iz duše, ne konvencionalno,” pravi Cavazza.

A igrati po šestih mesecih premora ni lahko, pravi. Ne le njemu, niti soigralcema Anji Drnovšek in Roku Matku, s katerima se je odlično ujel. Pred gostovanjem so imeli le eno vajo v Kopru, brez rekvizitov, v Srbiji pa še “italijanko”, ko so le preleteli besedilo, kar je po njegovi oceni odločno premalo.

A tovrstnih težav občinstvo očitno ni zaznalo. “Povedali so nam tudi, da so Zadnje lune pred kakimi desetimi ali enajstimi leti tudi sami postavili, a so tokrat dobili vtis, da gre za povsem drugo predstavo,” še pravi Cavazza, ki se te dni pripravlja tudi na novo premiero: 24. oktobra bo v ljubljanski Drami v režiji Mateja Filipčiča zaživel “matematično-fizikalni croquis” Diracov akord. Cavazza pravi, da gre za nekoliko bolj hermetično besedilo. “Zame je ta predstava izziv samo zaradi možganov, da jih angažiram, da delajo, da ne popustijo,” v smehu doda 79-letni igralec, ki še vedno zmore osupniti z zahtevno, gostobesedno vlogo.

V Kragujevcu se je od srede zvrstilo šest tekmovalnih predstav gledališč iz Rusije, ZDA, Hrvaške, Republike srbske, Srbije in Slovenije, ki jo je po izboru selektorja, pisatelja, dramatika in esejista Miloša Latinovića, zastopalo koprsko gledališče. O nagradah je odločala festivalska žirija, v kateri so bili igralec Zijah Sokolović, režiserka Ivana Vujić in kostumografinja Jelena Janjatović.


Najbolj brano