Vse najboljše, dragi spaček!

V soboto, 6. oktobra, je minilo natanko 70 let od prve uradne predstavitve kultnega Citroënovega 2 CV - pri nas bolj znanega z imenom spaček. Premierno je bil predstavljen leta 1948 na salonu avtomobilov v Parizu. Izdelovali so ga od leta 1948 do leta 1990.

Charleston je še danes med najbolj priljubljenimi izvedenkami.
Charleston je še danes med najbolj priljubljenimi izvedenkami. 

Citroën 2 CV je bil za tiste čase po obliki in zasnovi nenavaden projekt avtomobila, z dolžino 3,86 metra, zračno hlajenim 500-kubičnim motorjem, vgrajenim spredaj, in z maso 600 kilogramov.

To je bil avto za ljudi brez kakršnih koli izkušenj, z namenom mobilizirati podeželske skupnosti v Franciji. Dva sedeža za dva kmeta in zadaj prostor za 50 kilogramov krompirja, manjši sod vina in z vzmetenjem, ki bi omogočalo vožnjo čez neurejene poti in polja, ne da bi se med vožnjo razbila jajca. Boulanger je zavrnil tudi vsak osnutek, ki ni omogočal vstopa v avto s klobukom na glavi ...

Bil je tudi malo koprski

Konec leta 1960 so spačka začeli sestavljati tudi v koprski tovarni Tomos. Na mednarodni razstavi motorjev in motornih vozil v Ljubljani (junija leta 1960) je Tomos predstavil dva modela spačka. Tako je našel pot v marsikatero slovensko garažo.

Leta 1964 je 2 CV nadaljeval s preobrazbo in doživel pravo revolucijo, ko se vrata niso več odpirala proti sprednjemu delu. To posebnost so odpravili, avtomobil 2 CV je tako postal “pravilno obrnjen”.

Leta 1970 že čez 100 km/h ...

Z avtomobiloma 2 CV 4 in 2 CV 6 je Citroën leta 1970 ponudil več izvedenk, ki so lahko presegle hitrost 100 km/h. S pomočjo oglaševanja je Citroën obe izvedenki 2 CV spremenil v svoja vlečna konja.

Pomlajeni 2 CV, ki je zahteval le osnovno vzdrževanje in zato tudi majhen proračun, je z različnimi modeli ohranil začetno navdušenje javnosti.

Po charlestonu konec proizvodnje

Leto 1981 je zaznamovala posebna serija “charleston”. Omenjeni 2 CV, tipičen predstavnik 30. let, z okroglimi lučmi, v bordo in črni barvi, je doživel takojšen uspeh. Citroën ga je naslednje leto uvrstil v katalog. Leta 1988 so v osrednji tovarni v Franciji, v Levallois-Perretu, po 40 letih končali proizvodnjo spačka.

Dokončno so ga pokopali novi emisijski standardi Evropske unije leto kasneje. A številni spački še danes vozijo naokrog, po zaslugi navdušencev, klubov ljubiteljev in celo številnih malih obrtnikov, ki še vedno skrbijo za proizvodnjo in distribucijo rezervnih delov. Visoko ceno spački dosegajo tudi na tržišču rabljenih avtomobilov.


Najbolj brano