Župan kmalu na štiri oči z nezadovoljnimi stanovalci

“Vabim vas, da pridete k meni na občino, da se še enkrat pogovorimo o odprtih vprašanjih in pripombah. Prepričan sem, da bomo našli skupen jezik in rešitve, ker bo bodoča garažna hiša tudi vam omogočila kakovostnejše življenje v mestu,” je koprski župan Boris Popovič v ponedeljek na srečanju s krajani nagovoril stanovalce Muzejskega trga 4, ki nasprotujejo gradnji.

 Župana Borisa Popoviča je presenetilo, da se vsi ne strinjajo z 
gradnjo garažne hiše na Muzejskem trgu. Foto: Nataša Hlaj
Župana Borisa Popoviča je presenetilo, da se vsi ne strinjajo z gradnjo garažne hiše na Muzejskem trgu. Foto: Nataša Hlaj

KOPER > Kaže, da je bil koprski župan Boris Popovič zmotno prepričan, da vsi okoliški stanovalci odobravajo gradnjo podzemne garažne hiše pod Muzejskim trgom. “Mislil sem, da ste vsi zadovoljni. Očitno je prišlo do nesporazuma. To ni moja zgodba. To bo narejeno za vas, da se rešimo avtomobilske pločevine v mestu. S tem bodo tudi vaše nepremičnine pridobile na vrednosti,” ocenjuje.

“Vsi dogovori so možni, najhujše pa bo, če bomo sami sebi preprečili razvoj,” pravi. Domačinom, ki imajo dovolilnice za parkiranje v mestnem središču (teh je po njegovih besedah kar 300), pa obljublja subvencionirano parkiranje v bodoči garažni hiši. Napoveduje, da v občini načrtujejo še dve garažni hiši, eno za tržnico, drugo pa pri poslovnem objektu Barka.

6,6 milijona evrov bo stala gradnja garažne hiše, 55.000 kubičnih metrov materiala bo treba izkopati iz gradbene jame.

Stanovalci z dolgim seznamom pripomb

Predsednik nadzornega sveta stanovalcev na Muzejskem trgu 4 Dušan Ropotar opozarja, da so koprsko občino pravočasno seznanili s pripombami in zahtevami, vendar so naleteli na gluha ušesa in zaprta vrata. “Napisali smo 15 točk, na katere nismo dobili niti enega pametnega odgovora,” pravi.

Med drugim se ne strinjajo, da bo gradbišče le štiri metre od bloka, ki ni potresno varen. Ne odobravajo načrta, da bo trg pokrit s kamnitimi ploščami in tam ne bo parka, predvsem pa menijo, da bi lahko na tem območju zgradili manjšo garažno hišo. “Da sploh ne izgubljam besed, da na bližnjem Nazorjevem trgu in Glagoljaški ulici sploh ne vedo nič o projektu. Takšen ignorantski odnos nam ni všeč, zato smo se odločili bojkotirati sestanek,” je povedal Ropotar in zapustil avlo Pokrajinskega muzeja.

Naložba je nujna za oživitev mesta

Odgovorni projektant Igor Vintar iz podjetja za projektiranje in inženiring AB Vintar pravi, da je piranska enota zavoda za varstvo kulturne dediščine zahtevala, da se ploščad na trgu tlakuje z lokalnim kamnom. Župan pa dodaja, da bi se vendarle lahko poskušali pogovoriti s strokovnjaki, če bi bilo možno to območje ozeleneti in posaditi drevje.

Luka Juri meni, da bo še predvidenih 468 parkirnih mest kmalu premalo. “To bo garažna hiša za dobro četrtino stanovalcev v mestu. Če želimo v središče privabiti obiskovalce in kupce in oživiti ulice, je ta naložba nujna,” je prepričan.

Z njim se strinja tudi podjetnica Doris Božič, ki ima na trgu bar Museum. “Mi smo tisti, ki smo do zdaj vdihnili največ izpušnih plinov na tem območju. To je res nevzdržno, zato si želimo, da bi čimprej začeli graditi. Da bi bil volk sit in koza cela, bi bilo najboljše, če se usedete skupaj s stanovalci in dosežete kompromis,” je položila na dušo obema stranema.

Redne meritve hrupa in vibracij

Nedžad Mešić iz oddelka za gradbeništvo, geotehniko in okoljevarstvo v podjetju Irgo consulting, ki je opravilo raziskave terena na Muzejskem trgu, je krajanom predstavil načrt zaščite gradbene jame. “Za varovanje bomo poskrbeli s pilotno steno z uvrtanimi piloti, ki jo bomo sidrali z geotehničnimi sidri oziroma z razpiranjem,” opisuje tehnologijo.

Po besedah Danila Malnarja iz podjetja CGP Novo mesto, ki bo gradilo garažo, bo treba izkopati 55.000 kubičnih metrov materiala, za kar bodo potrebovali od tri do štiri mesece, za celotno gradnjo pa več kot leto dni (vsaj 15 mesecev). V tem času bo promet potekal izmenično enosmerno po Kopališkem nabrežju in Belvederju. “Prizadevali si bomo čimprej zgraditi predorsko cev, da bomo lahko tudi skozi to lokacijo odvažali izkopni material, s čimer bomo manj obremenjevali območje na trgu,” napoveduje Malnar. Pravi, da bodo za izkopavanje gradbene jame uporabljali bagre z izkopno žlico in pnevmatska kladiva, minirali pa ne bodo.

Gradbišče je zavarovano za primer kritja morebitne škode na okoliških objektih, ki jih bodo pred začetkom posegov pregledali strokovnjaki gradbenega inštituta ZRMK. Popisali bodo začetno, vmesno in končno stanje. Vgradili pa bodo tudi merske plombe, s katerimi bodo spremljali morebitne premike. “Redno bomo opravljali meritve hrupa in vibracij ter s poročili seznanjali stanovalce. Gradbišče bomo vlažili z vodo in pometali vozišče, tako da bo čim manj emisij v zrak,” obljublja Malnar.


Najbolj brano