Poslavljanje je trpljenje

Sezono na malem odru SNG Nova Gorica bo drevi ob 20. uri odprla intimna monodrama Človeški glas. Avtor igre o poslavljanju je Francoz Jean Cocteau, na oder pa jo je postavila režiserka Ajda Valcl. Vlogo je zaupala igralki Heleni Peršuh, prvakinji novogoriškega gledališča.

V monodrami Človeški glas bo igrala  Helena Peršuh.  Foto: SNG Nova Gorica/PeterUhan
V monodrami Človeški glas bo igrala Helena Peršuh.  Foto: SNG Nova Gorica/PeterUhan

NOVA GORICA > Nekdanja ljubimca se še zadnjič slišita po telefonu, da bi uredila podrobnosti skupnega življenja ter se za vedno poslovila. Čustveno nabit telefonski pogovor razkriva zgodovino njunega odnosa. V intimni monodrami močne, sodobne in samostojne ženske so gledalci priče ključnemu trenutku njenega življenja, v katerem zasije v mešanici odločnosti, ranljivosti, moči in krhkosti skozi občečloveško temo zapuščenosti.

Kaj izguba prinese s sabo

Režiserka Ajda Valcl je edino in hkrati glavno vlogo zaupala prvakinji SNG Nova Gorici, igralki Heleni Peršuh, ki ta naziv na podlagi umetniških dosežkov, nagrad in priznanj nosi od začetka leta. “Monodrama prvenstveno govori o izgubi ljubezni, partnerstva, zveze. Z izgubo se vsak od nas slej ko prej sreča, saj se mora odpovedati nečemu, od česar se noče posloviti,” je pojasnila režiserka. “Spraševali smo se, kaj izguba potegne za sabo. Ugotovili smo, da je rezultat izgube lahko strah pred osamljenostjo, kriza, ki zareže v vsakdan človeka, trenutki negotovosti, ko zadeve niso več takšne, kot smo jih vajeni ... Vse to odpira vprašanja, kaj je smisel, kje in kdo smo v življenju,” je še dodala.

Helena Peršuh je priznala, da je poslavljanje grozno trpljenje: “V tej vlogi najdem smisel v trpljenju, postanem boljši človek ter hvaležna za izkušnjo, da sem moškega lahko ljubila.” Pred drevišnjo premiero Človeškega glasu še ugotavlja: “Človek se lahko osmisli skozi sočloveka, ne le skozi denar, imetje ... Ko nekoga zares spoznaš, je to lahko velika stvar.”

Ključni sta ljubezen in iskrenost

Četudi zadnji klic po sporazumnem razhodu njo zmanjša do dna, ker je on tako pomemben, ji ne zatrese tal pod nogami. “Če res ljubiš, si zmožen tudi tega. Hvaležna sem za izkušnjo, v kateri bom skušala biti čim bolj iskrena,” še pravi Helena Peršuh.

Umetniški vodja novogoriškega gledališča Marko Bratuš je tokrat še v vlogi prevajalca in dramaturga. “Tema tokratne predstave je večna. Človeški odnosi iz preteklosti in iz današnjega časa se v tem delu bistveno ne razlikujejo, saj so nenehno prežeti z zapuščenostjo, zato se vsakdo lahko poistoveti s to zgodbo. Ustvarjalci smo tokrat zasledovali linijo človeškosti,” je pojasnil Bratuš, ki je monodramo, napisano v tridesetih letih prejšnjega stoletja, prevedel v sodobno govorico. “Zgodbo smo umestili v nevtralen čas in jo osnovali okrog medija telefona. Postavitev ni realistična, v ospredju pa je Helena. Tudi minimalizem zahteva dobršno mero koncentracije igralke,” je še dejal.


Najbolj brano