Ko Eros prebode krhke lupine src

Kulturno društvo Grgar je minuli konec tedna na prenovljenem odru tamkajšnje dvorane premierno uprizorilo predstavi Kaj je videl batler, ki so jo zaigrali člani dramske skupine in režiral Radoš Bolčina, ter Pedenjped v izvedbi mladinskega odra.

Šesterica amaterskih igralcev iz Grgarja je minuli konec tedna navdušila z zahtevno komedijo Kaj je videl batler.   Foto: David Verlič
Šesterica amaterskih igralcev iz Grgarja je minuli konec tedna navdušila z zahtevno komedijo Kaj je videl batler.  Foto: David Verlič

GRGAR > Pop-art burka (z bedasto srečnim koncem) je podnaslov predstave Kaj je videl batler, ki jo je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja napisal angleški dramatik Joe Orton. Člani dramske skupine KD Grgar so jo pod režisersko taktirko Radoša Bolčine, igralca SNG Nova Gorica, premierno uprizorili minuli petek.

Varovalke razuma se zamajejo

“Veliko sem slišal o uspešni uprizoritvi tega besedila v našem gledališču leta 1984. Komedije, ki se dogajajo v psihiatrični ambulanti, so vedno izziv za sproščanje igralske kreativnosti, saj neprestano obvladovanje stresa zajema večji del našega vsakdana,” je o izboru tokratne komedije povedal režiser. “V žensko preoblečeni moški in nasprotno ter vprašanja o spolni identiteti so eden izmed večnih materialov komedije.” Temelj zapleta sta izzivalna mlada ženska in kaotičen libido psihiatra. “Varovalke morale, razuma, izobrazbe, ki ščitijo človeško psiho pred kaosom, zamaje kolektivno ravnovesje in zreducira njihov obstoj na stresno napetost med duhom in telesom. Pa naj gre za doktorja psihiatrije, zakonsko ženo, policaja, privlačno žensko, strežnika ...” pojasnjuje Bolčina, ki verjame, da je večna napetost med zunaj in znotraj, med človekovo dejansko samopodobo ter njegovo izobrazbo in družbenim statusom izvor vse norosti.

“V krhke lupine izobrazb, nazivov, uniformiranih oblasti in vseh sort avtoritet Eros počasi in z užitkom zabada puščice in za njimi razgalja zatohli, ubogi, človeški komični mikrokozmos,” o aktualnosti sporočila predstave še pravi režiser.

Intenziven humor

Dinamična in komična predstava, ki gledalce za skoraj uro in pol priklene na sedišča v dvorani, ni preprosto v nobenem pogledu.

“Predstava je za igralce zelo intenzivna in zahtevna. Ima namreč veliko vhodov in menjav na odru. S to predstavo smo vsekakor presegli nov mejnik v našem društvu glede zahtevnosti same izvedbe in scenske postavitve, kar nam sedaj omogoča nadgradnja odra,” je po nedeljski ponovitvi predstave povedal Matej Čubej, predsednik KD Grgar ter amaterski igralec.

Ob njem na odru s svojo igro prepričajo še Aleš Bremec, Julija Ipavec, Ksaverija Plesničar, Robi Cotič in Matjaž Volk. “Zgodba igre strmoglavo drvi iz pretiranega, formalnega reda v histerijo, zato so se na vajah veliko osredotočali na samoopazovanje, premore, samokontrolo, držo telesa, formo govora, artikulacijo … Najtežje je obdržati igralsko samokontrolo, ko potegne vrtinec situacij igro v popoln razkroj, ko karakterji niso več psihološko konsistentni, kar daje igri glavno komično moč,” ga dopolni Bolčina.

V soboto je bila na sporedu še otroška predstava Pedenjped v režiji Lilijane Humar Plesničar, ki so jo uprizorili člani mladega odra KD Grgar.

Ponosni na novi oder

Pred petkovo premiero so priredili še krajšo slovesnost ob odprtju nadgrajenega odra. Nosilec investicije, ki je med drugim obsegala novo streho, nadzidavo odra, dograditev odrskih balkonov z jeklenim mostom, je bila KS Grgar, sofinancirala jo je novogoriška občina. V obnovo je bilo vloženih veliko prostovoljnih ur članov sveta KS Grgar, Turističnega društva Grgar in drugih krajanov. V nadaljevanju bodo poskrbeli tudi za izboljšavo osvetlitve in akustike.

“S takimi pogoji skupina, pa četudi gre za amaterje, lahko pokaže veliko več. Vsi skupaj se zato veselimo novih predstav našega in drugih društev, ki se v našem kraju predstavljajo, saj jim bomo nudili pogoje, da se pokažejo v najboljši luči,” je sklenil Čubej.


Najbolj brano