Tartini festival vnovič vrhunski

Tartini festival je tudi letos ob izteku poletne sezone v Piran pripeljal izvrstne glasbene mojstre in poskrbel za zgledno predstavitev več del iz Tartinijevega opusa ter tako znova nadvse dostojno upravičil naziv po slavnem violinistu in skladatelju, rojenemu v Piranu.

Na zaključnem koncertu je s pretanjenim muziciranjem navdušil 
mednarodni kvartet Novalis.  Foto: Nataša Fajon
Na zaključnem koncertu je s pretanjenim muziciranjem navdušil mednarodni kvartet Novalis.  Foto: Nataša Fajon

PIRAN > Že 17. izdaja Tartini festivala je med 2. avgustom in 8. septembrom ponudila kar 12 koncertov: enajst na različnih prizoriščih v Piranu, tradicionalno v Kopru pa koncert Tartini Junior.

Privlačen iznabor glasbenih interpretov - tako že poznanih festivalskih gostov kot novih koncertantov in festivalskega ansambla Il terzo suono - in tehtni koncertni programi so pritegnili številno občinstvo, ki je uživalo v redki vrhunski zaokroženi glasbeni ponudbi v slovenski Istri. “Res veliko delamo na tem, da se festival razvija v najboljši možni smeri. Želimo nadaljevati in pripravljati vsaj tako kakovostne festivale, kot je bil letošnji,” je povedala Jasna Nadles, ki skrbi za umetniško vodstvo festivala in njegovo vsebino snuje s programskim vodjo Milanom Vrsajkovom.

Sobotni sklepni glasbeni večer se je začel z ganljivimi mislimi piranskega podžupana Bruna Fonde, ki je namenil spoštljive besede v spomin na prijatelja, v četrtek preminulega znamenitega italijanskega dirigenta: leta 1934 rojeni Claudio Scimone je s svojim pred 60 leti ustanovljenim ansamblom I Solisti Veneti ponesel Tartinijev opus na mnoge mednarodne odre in širil prepoznavnost njegove glasbe tudi s številnimi nosilci zvoka, od leta 2015 pa z uglednim sestavom I Solisti Veneti redno gostoval tudi na piranskem festivalu. Letošnji koncert so glasbeniki 30. avgusta izvedli brez njega, saj je okreval po padcu, katerega posledice pa so bile zanj usodne.

Za odličen konec festivalskega dogajanja je v soboto poskrbel kvartet Novalis. Občinstvo, ki je napolnilo križni hodnik piranskega minoritskega samostana, je užilo pretanjeno muziciranje korejske violinistke Soo-Hyun Park, svetovno znanega romunskega violista Vladimirja Mendelssohna, nemškega violončelista Friederja Bertholda in italijanskega pianista Andree Ruclija. Koncert so začeli z Beethovnovim Klavirskim kvartetom v Es duru, op. 16, v katerem so se izkazali kot dovršeni in tankočutni umetniki še posebno pri solističnih odsekih v kantabilnem počasnem drugem stavku. Sledila je poznana Tartinijeva violinska Sonata v g-molu “Didone abbandonata”, ki je zazvenela v duu violina-klavir. Violinistka je navdušila z izostrenim, čistim in prodornim tonom, pianist z občutenim sledenjem violinistki. Skrbna sta bila v detajlih, ob njunem poigravanju z ritenuti in spremenljivo dinamiko v drugem in tretjem stavku pa je nekoliko trpela celovita konsistenca tristavčne skladbe.

Če je bil Beethovnov Kvartet uvodno ogrevanje v medsebojni glasbeni povezanosti komornih partnerjev, pa je bila zadnja glasbena točka, Brahmsov Klavirski kvartet št. 1 v g-molu, izkaz njihovega doživetega glasbenega pripovedovanja najrazličnejših slikovitih skupnih zgodb. V vznemirljivi partituri romantičnega Brahmsa se je kvartet Novalis razživel v zavzeti skupni igri krasnih prehodov, kontrastov in domiselno oblikovanih zaključkov fraz intenzivnega glasbeno-dramaturškega toka.  


Najbolj brano