Še ta mesec pregled nadvoza Bertoki

Čeprav v Darsu zagotavljajo, da je nadvoz Bertoki v “zadovoljivem stanju” in je njegova kondicija primerljiva z drugimi nadvozi, ki so jih zgradili v enakem obdobju (v 90. letih prejšnjega stoletja), pa marsikdo opozarja, da takrat nihče ni predvidel, da se bodo čezenj vile kolone tovornjakov na poti iz Luke Koper.

Ko so leta 1990 zgradili nadvoz Bertoki, nihče ni predvidel, da se 
bodo v prihodnje po njem vile kolone tovornjakov na poti iz Luke 
Koper. Foto: Zdravko Primožič/FPA
Ko so leta 1990 zgradili nadvoz Bertoki, nihče ni predvidel, da se bodo v prihodnje po njem vile kolone tovornjakov na poti iz Luke Koper. Foto: Zdravko Primožič/FPA

BERTOKI > Ko k temu prištejemo še pričevanje našega bralca (ime hranimo v uredništvu), ki trdi, da je njegov oče sodeloval pri gradnji tega nadvoza in je nadrejene pravočasno opozoril na površnost pri betoniranju konstrukcije, pa prepričanje, da je res vse v redu, vendarle nekoliko splahni.

Tesar je opozoril na napake, a ga niso jemali resno

“Moj oče je bil tesar v podjetju Gradis, ki je takrat gradilo nadvoz. Povedal mi je, da so pri betoniranju nadvoza opaže slabo namestili, zato se je konstrukcija na koncu povesila oziroma premaknila za 15 centimetrov. Opozoril je, da to ne bo v redu, vendar so njegovi nadrejeni zgolj zamahnili z roko in ga prepričevali, naj se ne obremenjuje s tem,” pravi naš sogovornik.

Dars: Vsi nadvozi v MO Koper so ustrezni

Na vprašanja MO Koper o stanju premostitvenih objektov, so v Darsu odgovorili, da so nadvozi Slavček, Semedela in omenjeni Bertoki v ustreznem stanju. “Povečanje števila prometa preko premostitvenega objekta vpliva predvsem na utrujanje materiala, ki se odraža v povečanju števila poškodb, ki pa jih v sklopu pregledov niso ugotovili,” dodajajo v Darsu in navajajo, da so nosilnost nadvoza Bertoki preverjali na obtežbo 60-tonskega vozila, čeprav je največja dovoljena skupna masa vozila v cestnem prometu 44 ton.

Nadvoz so zgradili leta 1990, Dars pa ga je prevzel v upravljanje z začetkom delovanja družbe, torej leta 1995. “Po koncu njegove gradnje in pred sprostitvijo prometa je bil opravljen tehnični pregled, pri katerem so strokovnjaki preverili ustreznost premostitvenega objekta. Če nadvoz ne bi bil ustrezen, prek njega ne bi sprostili prometa,” Marjan Koler iz Darsa zavrača očitke našega bralca.

Dars: “Varnost prometa ni ogrožena”

Dodaja, da so nadvoz Bertoki pregledali pred dvema letoma in ugotovili, da ni potrebe po dodatnem preverjanju njegove nosilnosti. Napoveduje, da si ga bodo strokovnjaki Zavoda za gradbeništvo ponovno ogledali ta mesec in bodo pridobili najnovejše podatke o njegovem stanju. Dars ima namreč v skladu s pravilnikom o rednem vzdrževanju cest sklenjeni pogodbi z omenjenim zavodom in Gradbenim inštitutom ZRMK, ki vsake tri leta opravljajo preglede.

So torej vozniki varni pri prečkanju tega nadvoza? “Glede na dosedanje ugotovitve strokovnjakov, ki na določeno obdobje izvajajo preglede nadvoza, nosilnost konstrukcije ne ogroža varnosti prometa,” zagotavlja Koler. Zato pregledovalci niso predpisali izvedbe analize varnosti premostitvenega objekta.

Zveni sicer pomirjujoče, a ob tem vendarle ne gre spregledati določenih podatkov. Po zadnjih analizah prometa po nadvozu Bertoki vozi 2800 tovornjakov na dan, v prihodnjih letih pa bi lahko ta številka narasla na vsaj 4000 priklopnikov s polno obremenitvijo na dan. Upamo si trditi, da ob projektiranju nadvoza nihče ni predvidel, da bo v prihodnosti tako obremenjen s prometom, zato bi bilo najbrž smiselno temeljito preveriti “utrujenost” konstrukcijskih materialov.


Najbolj brano