Elektrika in kolesarji na isti trasi

Elektro Primorska z lastniki zemljišč, po katerih bo potekal vkopan električni kabel med Kobaridom in Bovcem, usklajuje služnostne pogodbe, ki naj bi jih podpisali proti koncu junija. Za tem bodo začeli delati v več fazah z zaključkom predvidoma leta 2020. Po tej trasi bodo naknadno urejali kolesarske ali pa večnamenske poti.

  Trasa električnega kablovoda bo potekala od Napoleonovega 
mosta v Kobaridu po stari makadamski cesti mimo kampa Lazar 
do Otone in naprej proti Trnovemu ob Soči.   Foto: Neva Blazetič
Trasa električnega kablovoda bo potekala od Napoleonovega mosta v Kobaridu po stari makadamski cesti mimo kampa Lazar do Otone in naprej proti Trnovemu ob Soči.  Foto: Neva Blazetič

KOBARID, BOVEC > Lastniki zemljišč podpirajo vkop dvosistemskega električnega kablovoda med Kobaridom in Bovcem po večinoma že obstoječih poteh. Tako so povedali na zborih krajanov oziroma lastnikov zemljišč v Drežnici in na Trnovem ob Soči na Kobariškem in na skupnem zboru lastnikov iz Bovca in Čezsoče ter Žage in Srpenice. Kaže, da ljudje razumejo potrebo po zanesljivi oskrbi z električno energijo za domove in gospodarstvo in da hkrati upajo, da bodo po vkopani trasi čim prej uredili kolesarske, ponekod tudi večnamenske poti, ki bi jih uporabljali domačini in turisti. Za kolesarske poti bo treba iskati denar na različnih razpisih.

Elektro Primorska v tem času usklajuje služnostne pogodbe. Bovški župan Valter Mlekuž obljublja, da bo v primeru zapletov z lastniki občina sodelovala pri iskanju najboljših možnih rešitev. Direktor kobariške občinske uprave Simon Škvor pričakuje tudi nekaj tripartitnih pogodb, v katerih bo sodelovala Občina Kobarid, ki naj bi bila vpletena predvsem pri dovoznih poteh do trase kablovoda.

Trasa je skoraj v celoti dogovorjena, možne so manjše spremembe. Potekala bo od Napoleonovega mosta v Kobaridu po stari makadamski cesti mimo kampa Lazar do Otone in naprej proti Trnovemu ob Soči. Ta del ceste bo DRSI obnovila za potrebe obvozne ceste pod načrtovanim gradbiščem v kobariških ovinkih. Električni kabel bo Sočo prečil po zraku nad brvjo pod Trnovim, ki je namenjena zgolj pešcem in kolesarjem. Vkop se bo nadaljeval po obstoječi makadamski cesti do Loga Čezsoškega, nato ob lokalni cesti do Čezsoče in do razdelilne transformatorske postaje v Bovcu.

Kot pravi direktor sektorja za distribucijsko omrežje Elektra Primorska Radko Carli, bo prenosna zmogljivost podzemnega kablovoda znašala 10 MW, kar je trikrat več kot je trenutna končna poraba na Bovškem. Izognili se bodo vplivom vetra, žleda in neviht z udari strel.


Komentar novinarja

Neva Blazetič

Posočje postaja zgled sodelovanja

Posočje je primer sodelovanja in ne izključevanja. Poznavalci dogajanja v slovenskem prostoru menijo, da je malo takih primerov prijateljstva med župani in iskanja skupnih rešitev. Konkreten primer je povezovanje občin Kobarid in Bovec z Elektrom Primorska pri vkopavanju električnega kablovoda, nad njim pa bosta občini s pomočjo denarja, ki ga bosta iskali na razpisih, uredili kolesarske in večnamenske poti. Dogovarjajo se strpno, tudi lastniki zemljišč nimajo nič proti. Če bodo zapleti,...

Preberi več

Najbolj brano