Beli baletnik za družine

Preizkusili smo karavansko različico priljubljenega francoskega avta, ki tudi oblikovno prenovljen navdušuje z udobjem, prostornostjo in elegantnim videzom.

Beli baletnik ustreza družinskim potrebam. Foto: Darjan Gorela
Beli baletnik ustreza družinskim potrebam. Foto: Darjan Gorela

Tistim, ki potrebujejo veliko prostora, bo prenovljeni peugeot 308 SW zelo všeč, saj je ob že omenjeni prostornosti tudi oblikovno všečen in opremljen z naprednimi varnostnimi sistemi.

Oblikovne operacije, ki so tako zelo značilne za prenovljene modele, so Francozi pri tokratni prenovi skoraj povsem preskočili, morda tudi zato, ker 308 SW še vedno deluje sveže in prepričljivo. Levček se je s pokrova motorja preselil na masko hladilnika, luči pa so dobile led pas, ki služi tudi kot dnevna osvetlitev.

Avtomobil v številkah

Motor: turbodizelski 1560 ccm/88 kW, izpust 118 g/km

Poraba na testu: 5,6 litra na 100 km

Hitrost in pospešek: 195 km/h, 9,9 sekunde do 100 km/h

Cena osnovnega modela: 21.291 evrov

Cena testnega vozila: 25.196 evrov

Več podatkov: www.peugeot.si

Udobje na vseh straneh

Voznikov delovni prostor, znan kot koncept i-cockpit, je izrazito modernističen, kar pomeni tudi nekaj samosvojih rešitev, kot so vsaksebi obrnjeni merilniki hitrosti in vrtljajev, volanski obroč minimalističnega obsega in velik zaslon infozabavnega sistema na sredinski konzoli ter skoraj popolna odsotnost gumbov.

Klimatsko napravo je mogoče upravljati izključno s pomočjo zaslona na dotik, kar med samo vožnjo morda ni najboljša rešitev.

V testnem primerku smo imeli možnost preizkusiti 1,6-litrski turbodizelski agregat, ki je s svojimi 88 kW (120 KM) največje moči in 300 Nm največjega navora vsekakor odličen vsakodnevni sopotnik, obenem pa z zmerno porabo, ki je na testu v povprečju znašala 5,6 litra na sto prevoženih kilometrov, zelo varčen družinski član. V Peugeotu so največji poudarek pri prenovi namenili modernim varnostnim sistemom. Vozniku v kritičnih situacijah pomaga sistem za zaviranje v sili, na avtocesti pa lahko uporabi adaptivni tempomat in sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu. Tempomat sicer deluje od 30 km/h navzgor, del kompleta pomoči vozniku pa je tudi samodejno zasenčevanje dolgih luči, ki pa v temi, resnici na ljubo, marsikdaj zaslepi nasproti vozeče udeležence v prometu.

Komu je namenjen?

Evropski avto leta je namenjen Evropejkam in Evropejcem, ki so še solidno gibljivi, tako da jim nizko sedenje ne povzroča težav, hkrati pa si želijo tudi veliko elegance in udobja.


Najbolj brano