Borštnikovo srečanje letos brez Primorcev?!

Na 53. Festivalu Borštnikovo srečanje se bo med 15. in 28. oktobrom v Mariboru pomerilo deset uprizoritev, sedem se jih bo zvrstilo še v spremljevalnem programu in štiri v mednarodnem.

 “Na Borštnikovem srečanju že nekaj časa vztrajno ignorirajo 
primorska gledališča, kar je vsekakor krivično. Pa ne samo tam, 
ampak tudi pri večini časopisov - saj  sploh več ne objavljajo  
kritik!” pravi Vito Taufer. Foto: Maksimiljana Ipavec
“Na Borštnikovem srečanju že nekaj časa vztrajno ignorirajo primorska gledališča, kar je vsekakor krivično. Pa ne samo tam, ampak tudi pri večini časopisov - saj sploh več ne objavljajo kritik!” pravi Vito Taufer. Foto: Maksimiljana Ipavec

MARIBOR > “Bistvene komponente tokratne selekcije uprizoritev so v vzpostavljanju močnega odnosa do štirih pomembnih gledaliških elementov: skupnosti/skupnega, časa, metodoloških raziskav in kritičnosti do aktualnega stanja sveta,” je pojasnila selektorica Zala Dobovšek. V tekmovalni program je uvrstila SkupajLeje Jurišić in Marka Mandića (Pekinpah, Via Negativa in Kino Šiška), avtorski projekt po Shakespearovi igri Sen kresne noči v režiji Jerneja Lorencija (Mestno gledališče ljubljansko), Zid, jezero Dušana Jovanovića v režiji Miloša Lolića (SNG Drama Ljubljana), Gilgalovanje, ki ga je po motivih Epa o Gilgamešu režirala Tjaša Črnigoj (Gledališče Glej), Teror Ferdinanda von Schiracha v režiji Eduarda Milerja (Prešernovo gledališče Kranj), Naš razred Tadeusza Slobodzianeka v režiji Nine Rajić Kranjac (koprodukcija Prešernovega gledališča Kranj, Mestnega gledališča Ptuj in Mini teatra Ljubljana), predstava 6 v režiji Žige Divjaka (koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča in Maske Ljubljana), Odilo. Zatemnitev. Oratorij. Petra Mlakarja in Dragana Živadinova v režiji Živadinova (koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča in Centra urbane kulture Kino Šiška), Heroj 2.0 Uroša Kaurina in Vita Weisa (koprodukcija Društva Moment in Zavoda EN-KNAP) in Visoška kronika, ki jo je po Tavčarjevem romanu režiral Jernej Lorenci (SNG Drama Ljubljana).

V oči bode, da med 17 uprizoritvami, kolikor se jih bo zvrstilo v tekmovalnem in spremljevalnem programu - tega je oblikoval umetniški direktor festivala Aleš Novak - ni nobene iz treh primorskih teatrov. “Na Borštnikovem srečanju že nekaj časa vztrajno ignorirajo primorska gledališča, kar je vsekakor krivično. Pa ne samo tam, ampak tudi pri večini časopisov - saj sploh več ne objavljajo kritik!” pravi Vito Taufer, ki je v koprodukciji tržaškega, novogoriškega, koprskega in puljskega teatra režiral Barufe, kronane s primorsko gledališko nagrado tantadruj. “Argument, da na Primorskem ne delajo dobrih predstav, ne zdrži, sploh ker se to centralistično, neprofesionalno, patološko ravnanje vleče že predolgo.” AG, STA

Vito Taufer

režiser

“Na Borštnikovem srečanju že nekaj časa ignorirajo primorska gledališča, kar je vsekakor krivično. Pa ne samo tam, ampak tudi pri večini časopisov - saj sploh več ne objavljajo kritik!”


Najbolj brano