“Igra je najlepši dar svobode”

Postojnski vrtec z natečajem Moja ideja - nova igrača že pet let spodbuja ustvarjalnost in inovativnost vzgojiteljev. Letos je na natečaj prispelo 24 didaktičnih igrač 29 strokovnih delavcev iz 15 slovenskih vrtcev.

Mavrično igralnico, zmagovalno igračo  natečaja, je ustvarila 
vzgojiteljica Polona Iskra Mahnič iz postojnskega vrtca. Foto: Veronika Rupnik Ženko
Mavrično igralnico, zmagovalno igračo natečaja, je ustvarila vzgojiteljica Polona Iskra Mahnič iz postojnskega vrtca. Foto: Veronika Rupnik Ženko

POSTOJNA > Strokovno komisijo je najbolj prepričala Mavrična igralnica Polone Iskre Mahnič iz Vrtca Postojna, ki je hkrati gugalnica, most, lestev ali mizica za igranje. Drugo mesto sta si razdelili igrači Sadni vlak avtorice Andreje Štemberger Turković iz Vrtca Jožefe Maslo Ilirska Bistrica in Pisane gosenice Vesne Oder iz vrtca na Prevaljah, v bistriški vrtec pa je šla tudi tretja nagrada, za igračo Nagajivi korenčki Jane Mikuletič.

Takšne igrače razvijajo otrokove matematične spretnosti, tipno-kinetične občutke, gibalne in kognitivne sposobnosti. V veliki meri so izdelane iz naravnih materialov, natančno in z občutkom pri izbiri ustreznih barv in oblik. V postojnskem vrtcu poudarjajo, da natečaj strokovnim delavcem - nekateri na natečaju sodelujejo redno - omogoča “prestopanje okvirov ustaljene prakse” in profesionalno rast.

Vrtec je pri tem sodeloval z ljubljansko biotehniško fakulteto, Pedagoško fakulteto Univerze na Primorskem ter letos prvič z Nacionalnim laboratorijem za zdravje, okolje in hrano. Osemčlanska strokovna komisija je ocenila izvirnost, varnost, kakovost izvedbe, estetiko ter izobraževalne in vzgojne učinke igrač.

“Igra je otrokova osnovna dejavnost, je bolj zdrava od mleka, bolj sveža od vode in je najlepši dar svobode. Omogoča mu pridobivanje novih spoznanj in razvijanje sposobnosti preko lastne aktivnosti,” je na četrtkovi prireditvi ob zaključku natečaja poudarila Elizabeta Zgonc, v. d. ravnateljice Vrtca Postojna. In poudarila, da izdelava didaktičnega materiala zahteva visoko stopnjo strokovne kompetentnosti vzgojitelja, kritičnost in ocenjevanje lastne pedagoške prakse.


Najbolj brano