Narava kot navdih

Včasih si želimo pobegniti od ostrih robov vsakdanjega sveta. V filme, knjige, v fikcijo, v domišljijo. Pomirjujoč je tudi pobeg v naravo. In zdi se, da je narava - nič nenavadnega ali posebej novega ni v tem - tisto, v čemer so našli zatočišče in navdih tudi mnogi oblikovalci.

Alkimistični pripomočki so bili navdih za viseče cvetlične podstavke. Foto: 2018:04:25 09:07:49
Alkimistični pripomočki so bili navdih za viseče cvetlične podstavke. Foto: 2018:04:25 09:07:49

Ena takih kolekcij pohištva in drobnih stvari za dom je tudi ta, ki jo je letos na milanskem tednu oblikovanja predstavil Kenneth Cobonpue. Filipinski oblikovalec je industrijsko oblikovanje študiral v New Yorku na Institutu Pratt. A bolj kot množična proizvodnja ga je že med študijem zanimalo rokodelstvo in ustvarjanje z naravnimi materiali, kakršna sta usnje in les. Ta znanja je poiskal v Italiji, kjer je kot vajenec delal v majhni delavnici blizu Benetk. Kasneje je študiral še v Nemčiji, leta 1996 pa se je vrnil na Filipine, v rodni Cebu in prevzel družinsko podjetje, ki ga je dobri dve desetletji prej ustanovila njegova mati.

Alternativa zahodnemu dizajnu

Sodobno oblikovanje je povezal s koreninami, s tradicionalnim znanjem in lokalnimi materiali in ustvaril prepoznavno pohištveno znamko, nekakšno alternativo zahodnemu dizajnu. Znamka je postala globalni uspeh in njegove kose so vzljubili tudi slavni in bogati vse od Hollywooda do evropskih gradov. Sliši se kot pravljica, a seveda v sodobnem konkurenčnem svetu lahko uspeš zgolj s kreativnostjo in s trdnim, jasnim konceptom. Ne le svetovni jet set, tudi stroka in kritiki so opazili, da s Filipinov prihaja nekaj novega in posebnega, Kenneth Cobonpue je bil deležen številnih priznanj in nagrad na sejmih in razstavah od Japonske, Hong Konga do Amerike in Francije.

Narava kot navdih, tradicionalno mojstrstvo in sodobna tehnologija je kombinacija, ki zaznamuje tudi letošnjo kolekcijo filipinskega oblikovalca Kennetha Cobonpua.

Narava kot navdih, tradicionalno mojstrstvo in sodobna tehnologija je kombinacija, ki zaznamuje tudi letošnjo kolekcijo. Od visečih kovinskih držal za lončnice Alkimija, ki s svojo obliko spominjajo na laboratorijske pripomočke, do vaz, ki stojijo na dolgih tankih nogah čaplje, ki se elegantno sprehaja po samotnem močvirju. Od pladnja, ki z lesenim okvirjem nepravilnih linij spominja na zasanjano jezero, obdano z nanosi rjave prsti, do svetilk, narejenih iz ročno obdelanega bakra in so videti kot kamni, prinešeni z obale. Serija stoječih svetilk pa je podprta s stolpom iz majhnih človeških figuric.

Slonček v domači pisarni

Vsa ta igrivost prinaša nekaj toplega, humanega, odmika se od strogih linij sodobnega dizajna, a hkrati upošteva pravila funkcionalnosti. Morda se zaradi tako neposredne povednosti, zaradi jasno določene zgodbe, lahko takega kosa pohištva prej nasitimo. Seveda pa je vedno naš osebni kontekst tisti, ki predmetu podeli mesto v našem osebnem bivanjskem svetu in mu tudi določi rok trajanja. Oblikovanje Kennetha Cobonpua je v tem pogledu lahko delikatno - prav gotovo se vsi kosi ne znajdejo dobro v vsakem okolju in tudi vseh naenkrat bi se najbrž hitro naveličali. Toda eden, dva iz tega sveta najdeta svoje mesto v globalni mešanici slogov in obdobij, v kateri smo.

Seveda ne manjkajo niti bolj tradicionalno obarvani kosi, predvsem značilno pleteno vrtno pohištvo, ki pa se odeva v nove oblike in preizkuša nove načine pletenja. Velika pletena košara na kovinskih nogah nosi ime Apollo - zemeljska vesoljska ladja, v kateri lahko najde zavetje še tako živahna domišljija. Ležalnik Zoey se enako dobro poda v dnevno sobo, na teraso, vrt ali k bazenu.

Glede na to, da so del navdiha kolekcije živali, ni prav nič nenavadno, da se je v tej druščini znašel celo slonček, velik in pleten, s čvrstimi lesenimi ušesi, nekakšna zračna pisalna miza. Da bi tako mizo postavili v svojo delovno sobo, moramo nedvomno imeti v sebi precejšnjo mero otroške igrivosti.


Najbolj brano