Društvo Mirna cesta po mirni poti do zmanjšanja prometnega hrupa

Društvo za varovanje človekovih pravic Mirna cesta s sedežem v Povžanah je ustanovila skupina krajanov, ki jih zelo ogroža hrup prometa, posebno tranzitnih tovornjakov, na državni cesti Krvavi Potok-Starod. Društvo si bo prizadevalo najti rešitve za izboljšanje življenjskih pogojev ljudi ob cesti. Če ne bodo uspeli, bodo državo tožili.

 Dejan Dodič  in Primož Kastelic  sta predsednik in podpredsednik  
Društva Mirna cesta, ki si bo prizadevalo za odpravo prevelikega 
tranzitnega tovornega prometa skozi naselja ob cesti Krvavi 
Potok-Starod.

  Foto: Lea Kalc Furlanič
Dejan Dodič in Primož Kastelic sta predsednik in podpredsednik Društva Mirna cesta, ki si bo prizadevalo za odpravo prevelikega tranzitnega tovornega prometa skozi naselja ob cesti Krvavi Potok-Starod.  Foto: Lea Kalc Furlanič

MATERIJA > Cesta med Starodom in Krvavim Potokom je od nekdaj glavna prometnica med Trstom in Reko. A prebivalci ob njej ugotavljajo, da se je po letu 2001, ko je država prepovedala težak tovorni promet med Postojno in Ilirsko Bistrico, in pa po vstopu Hrvaške v EU, po njej povečal predvsem tranzitni promet težkih tovornjakov. Podatki kažejo, da jih dnevno med Kozino in Starodom prevozi približno 1300, na letni ravni pa več kot 350.000. Na tej cesti velja splošna omejitev teže do 40 ton.

Poleg hrupa velikih tovornjakov prebivalci vse težje prenašajo tudi prevelike hitrosti vozil, ki s tem še povečujejo hrup. Čeprav so v zadnjem letu v naseljih ob cesti namestili približno deset merilcev, ki voznike opozarjajo na ustrezno hitrost, slednji niso najbolj učinkoviti, opozarjajo ljudje ob cesti, saj še opažajo tovornjake, ki drvijo skozi vasi.

1300

tovornjakov vsak dan pelje skozi vasi ob cesti Kozina-Starod.

Predlagali bodo uvedbo cestnine

“Ugotavljamo še, da skozi naše vasi vozijo predvsem starejši tovornjaki, ki bi sicer zaradi zastarelega načina izgorevanja motorja morali na avtocesti plačevati višje cestnine. Predvsem pa prevozniki z izbiro poti Trst-Reka-Zagreb privarčujejo približno 60 evrov v primerjavi z vožnjo po slovenski avtocesti na relaciji Trst-Ljubljana-Zagreb,” opozarja podpredsednik na novo ustanovljenega Društva za varovanje človekovih pravic Mirna cesta Primož Kastelic iz Materije.

V društvu se bodo borili za vzpostavitev cestnine na njihovi cesti, saj bi s tem, v to so prepričani, omejili predvsem tranzitni tovorni promet. Kastelic izpostavlja, da zakonodaja predvideva tudi na cesti, kot je njihova, plačevanje cestnine. Poleg uvedbe cestnine bodo v društvu odgovornim med drugim predlagali tudi omejitev teže tovornjakov.

Možne zapore ceste in tožbe proti državi

Predsednik društva, Dejan Dodič iz Obrova, poudarja, da se v enem letu, odkar je občina organizirala javno tribuno na temo problematike te ceste in tako pozvala vse odgovorne, da bi našli rešitev, ni zgodilo nič. Namestili so sicer nekaj zaščitnih ograj in posekali nekaj dreves, vendar težav z gostoto in čezmernimi hitrostmi tranzitnega tovornega prometa niso odpravili.

“Zato bo naše društvo odgovorne ponovno začelo opozarjati na hrup in prekomeren tovorni tranzit po naši cesti. Težave bomo poskušali rešiti po razumni in mirni poti, vendar na rešitev ne bomo čakali v nedogled, saj od obljub ne moremo živeti. Upamo, da odgovorni tokrat ne bodo ostali nemi. Ne želimo uporabiti skrajnih metod, a če bo potrebno, bomo posegli tudi po zaprtju ceste, po tožbah in še čemu,” je jasen Dodič.

Odgovorne bodo posebej opozarjali na pravico do zdravega življenjskega okolja, ki je zagotovljena z ustavo, ter s tem v zvezi na uredbo o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju, s katero so določene stopnje varstva pred hrupom, te so določene tudi v občinskem prostorskem aktu, zato jih je potrebno upoštevati.

Društvo Mirna cesta bo v kratkem vzpostavilo spletno stran ter (predvidoma 8. maja) pripravilo okroglo mizo, na kateri bodo strokovnjaki opozorili na vse dejavnike varnega prometa in zdravega življenjskega okolja.


Najbolj brano