Usodne kombinacije

Prvi pravi pomladni konec tedna je bil usoden za dva motorista, enega na Gorenjskem in drugega na “zloglasni” cesti med Rižano in Črnim Kalom, ki jo motoristi, poleg tiste med Planino in Postojno, naravnost obožujejo. Nanjo se praviloma podajajo zavestno, z visoko stopnjo adrenalina, računajoč na to, da policistov tam ni in da prometa ni dosti. Pa ni vedno tako.

Vsako leto se pred motoristično sezono vrstijo opozorila policistov in ostalih strokovnjakov, da je pred prvo resno vožnjo na dveh kolesih nujno tako ogrevanje kot obnavljanje znanja. Da so ceste polne lukenj, da je asfalt še hladen, da je bila motoristična kondicija za daljši čas na “zimskem spanju”.

Precenjevanje lastnih sposobnosti, podcenjevanje nevarnosti in slabo poznavanje vozila so tvegana kombinacija.

Danes je na cestah motorjev bistveno več kot pred desetimi leti. Če za avtomobile lahko trdimo, da s tehnološkim razvojem postajajo vse varnejši in je možnost, da vozniki in potniki v njih preživijo tudi ob hujših trkih, razmeroma velika, to za motorje ne velja. Ti so lahko tudi tehnološki biseri, a motoristi in njihovi sopotniki so na milost in nemilost prepuščeni vplivom iz okolja, lastnim napakam in napakam drugih prometnih udeležencev. Te napake so pogosto usodne. Precenjevanje lastnih sposobnosti, podcenjevanje nevarnosti in pogosto tudi ne dovolj dobro poznavanje vozila so namreč zelo tvegana kombinacija.

Na cestah ne umirajo le mladi motoristi. Med žrtvami je precej voznikov iz starostne kategorije, ki si privošči motor kot statusni simbol ali kot izpolnitev neuresničene želje iz mladosti. Zgolj starost in vozniške izkušnje za volanom avtomobila še niso zagotovilo, da znajo in zmorejo obvladovati tudi dvokolesnike. Tudi to je eden od razlogov, zakaj so raznovrstne delavnice, ki jih za uvod v motoristično sezono prireja policija v sodelovanju z drugimi organizacijami, dobro obiskane. Nekaterim se sicer zdi vsakoletno ponavljanje enakih in podobnih vaj odvečno početje, na srečo pa večina ne razmišlja tako.

Človek ne postane motorist z nakupom motorja. To, da opravi izpit in prevozi nekaj deset kilometrov, še ne pomeni, da obvlada vse motoristične veščine. Lani je na slovenskih cestah umrlo za petino več motoristov kot predlani, več se jih je tudi poškodovalo. In večina teh nesreč se je zgodila prav v najlepših mesecih leta.


Preberite še


Najbolj brano