Otroci bi radi manj domačih nalog in več svežega zraka

Mlade parlamentarke in parlamentarci so danes zasedli sejno dvorano Pretorske palače in na glas povedali, kaj si mislijo o šoli in šolskem sistemu. Spremenili bi ga, kakopak, in to bi storili v dobro učiteljev in samih sebe.

Učenci so naveličani učenja na pamet in med drugim želijo več 
učenja za življenje. Foto: Alenka Penjak
Učenci so naveličani učenja na pamet in med drugim želijo več učenja za življenje. Foto: Alenka Penjak

KOPER > Predstavniki razredov kar 12 osnovnih šol na območju koprske in ankaranske občine so včeraj sedli v stole, običajno namenjene občinskim svetnikom, ter se poglobili v pasti in vrzeli slovenskega šolskega sistema. Za to nalogo so jih izbrali vrstniki, 9. aprila se bo delegacija napotila tudi na nacionalni otroški parlament v Ljubljano. Poleg šolskih mentorjev so jih skozi teme na debatnih delavnicah vodili tudi člani Društva prijateljev mladine Koper, ki so koprski otroški parlament priredili že 28. leto zapored.

Jasno, nazorno in natančno so učenci, ki obiskujejo 7., 8. in 9. razred, predstavili spremembe, s katerimi bi jim šolska snov postala bolj zanimiva, spoštovanje do učiteljev pa večje.

Med njihovimi predlogi so manj sedenja v šolskih klopeh in več učenja na zraku, manj učenja na pamet, zato pa bolj poglobljene razlage brez hitenja skozi učni načrt. Še kako si želijo manj domačih nalog, čeprav priznavajo, da se brez njih nekateri učenci sploh ne bi dotaknili šolske snovi, obenem pa bi radi več dopolnilnega pouka in možnosti, da bi naloge naredili že v šoli. Imeli bi tudi manj izbirnih predmetov in več interesnih dejavnosti.

Izpostavili so utrujenost in naveličanost, ki jih pesti ob dolgem šolskem urniku. V namišljeni, idealni šoli bi bilo povsem dovolj, če bi dan trajal pet šolskih ur z daljšimi, 10 do 15 minut dolgimi odmori, ki bi jih namenili razgibavanju in sproščanju.

Namesto številnih nepotrebnih podatkov, ki jih pozabijo po vsakem ocenjevanju, “ker nas ne briga”, kot so odkrito priznali, bi se raje učili o življenju in za življenje. “Za vsakega učitelja je njegov predmet najpomembnejši,” so se strinjali in opozorili, da radi prisluhnejo samo profesorjem, ki svoja predavanja naredijo zanimiva. “Vsi spimo, če pouk ni zanimiv.” Morda pa jih bolj kot vse žalostijo nekateri profesorji, ki si sploh več ne prizadevajo za kakovosten pouk in mečejo senco na vse kolege šolnike.

S svojim nastopom je mlade parlamentarce razveselil tudi Drago Mislej - Mef, ki jim je v uvodnem nagovoru razložil, da je življenjska pot vsakega človeka pogosto posledica zgolj spleta naključij.


Najbolj brano