Hala v Vipavi in delež na letališču v Gorici

Ajdovski Pipistrel bo po novem proizvajal tudi v Vipavi, kjer so pred kratkim kupili prostore nekdanjega podjetja Duka. Kupujejo tudi delnice konzorcija, ki upravlja z goriškim letališčem, da bi imeli tam, kjer že poteka proizvodnja letal za ZDA in druge programe, več besede pri odločanju.

Pipistrel na goriškem letališču že izdeluje letala. Kmalu naj bi 
zagnali  serijsko proizvodnjo štirisedežnega letala panthera. Foto: Nace Novak
Pipistrel na goriškem letališču že izdeluje letala. Kmalu naj bi zagnali serijsko proizvodnjo štirisedežnega letala panthera. Foto: Nace Novak

AJDOVŠČINA > “V Pipistrelu imamo vedno preveč izzivov in potem glavobole, kako jih spraviti v življenje,” je o novostih v podjetju povedal prvi mož ajdovske družbe Ivo Boscarol. Omenil je nov posel v Indiji, do katerega so prišli na podlagi dogovora, po katerem v Indijo že zdaj dobavljajo sedem letal mesečno, pa razvoj letalnika za Uber in skorajšnji začetek serijske proizvodnje štirisedežnega letala panthera.

“V Italiji smo začeli s proizvodnjo. Prostori za serijsko proizvodnjo so pripravljeni. To pa je potegnilo za sabo potrebo po izdelavi večjih količin kompozitnih delov,” je pojasnil Boscarol. Dodal je, da imajo za zdaj pet do šest dobaviteljev na Gorenjskem, ki jim dostavljajo sestavne dele, pa v Srbiji, a so potrebe prevelike, še posebej za panthero in novi letalnik za Uber, kjer je potrebna tehnologija, ki jo preprosto morajo imeti v hiši. Zato so iskali še dodaten prostor, kjer bi lahko to delali.

Pipistrelov duh tudi v Vipavo

“V Ajdovščini ga ni. Kot idealna priložnost se je pokazala proizvodna hala nekdanjega podjetja Duka v Vipavi ob izhodu z avtoceste, ki nudi 4500 kvadratnih metrov površin in je v zelo dobro ohranjena,” je povedal Boscarol in dodal, da bodo imeli v Vipavi celotno proizvodnjo kompozitnih delov za panthero in nove programe.

“Pipistrel bo imel v naslednjih dveh, treh letih v Vipavi vsaj 70 zaposlenih, tako da bomo tudi v Vipavo prinesli nekaj Pipistrelovega duha,” je še pojasnil prvi mož ajdovske družbe, ki ima trenutno 150 zaposlenih. Da bi imeli več informacij o dogajanju na goriškem letališču in bi lahko soodločali o njegovi prihodnosti, so v Pipistrelu pred kratkim odkupili tudi 3,7-odstotni delež v konzorciju Duca D'Aosta, ki upravlja z goriškim letališčem. Pogovarjajo pa se še o nakupu 15-odstotnega deleža.

Letos vlagajo več, predvsem v razvoj

V proizvodni hali na goriškem letališču že poteka končna sestava vseh letal, ki gredo v ZDA in nekaterih drugih programov. Do zdaj so sestavili od 60 do 70 letal. Tam potekajo tudi vsi končni tovarniški leti. Za zdaj je tam dvanajst zaposlenih, cilj pa je zaposliti 200 ljudi. Italijansko podjetje Pipistrel lsa so pred kratkim preimenovali v Pipistrel Italia.

“Ravno v teh dneh delamo v Ajdovščini oddelitev družbe. Del Pipistrela d.o.o. v Pipistrel Vertical Solutions, tako da bo ves razvoj, prototipiranje ... vodilo posebno podjetje, zlasti zaradi projektov, ki jih imamo po svetu,” je pojasnil Boscarol.

Dobre rezultate pričakujejo tudi od novega indijskega posla. Gre za razvoj novega letalnika za naročnika z vojaškega področja. V ZDA pa iščejo kooperante za proizvodnjo sestavnih delov za projekt letalnika, ki ga razvijajo za Uber. Prototipi teh letalnikov, neke vrste mestnih letečih taksijev, ki jih v Pipistrelu načrtujejo skupaj s podjetji Embraer, Bell Helicopter in Aurora, naj bi izdelani že leta 2020. “Letos vlagamo več kot v preteklih letih, predvsem v razvoj. Kazalniki rasti bodo ob koncu leta dobri, sam dobiček pa verjetno manjši kot v minulih letih, ker enostavno moramo vlagati, da bomo imeli v naslednjih letih boljšo osnovo,” je sklenil Boscarol.


Najbolj brano