Tržačani ne dajo zmage

Sramežljivo jesensko sonce in sedem vozlov vzhodnega vetra sta včeraj pričarala še eno nepozabno Barkovljanko, ki se bo v Guinnesovo knjigo rekordov zapisala kot najbolj množična jadralska prireditev na svetu. Med rekordnimi 2101 sodelujočimi je bila najhitrejša Spirit of PortoPiccolo s časom ene ure 12 minut in 17 sekund. Maksi Jena je za 16 navtičnih milj dolgo progo potrebovala enajst minut več.

Pogled na rekordno število jadrnic, ki so sodelovale na 
Barkolani. Foto: Barcolana.It
Pogled na rekordno število jadrnic, ki so sodelovale na Barkolani. Foto: Barcolana.It

TRST > Tržaška brata Furio in Gabriele Benussi sta lansko zmago ubranila s 26 metrsko Morning Glory, ki sta jo po štirih letih stagniranja v Marseillu odkupila, preimenovala in 21. septembra pripeljala v Trst. “Na tem projektu sva delala dve leti. Sedaj je jadrnica končno naša, in ko jo bomo uspeli urediti, nam v severnem Jadranu ne bo para,” je z novo pridobitvijo zadovoljen krmar Furio, ki ga je pred včerajšnjim startom najbolj skrbelo brezvetrje. “Maxi Jena je šest ton lažja od nas. Če bi se napovedi uresničile in bi malo pihalo, bi ji težko sledili,” je prednosti slovenskega bolida ocenil Italijan.

Gašper Vinčec za krmilom meter in pol krajše Jene (Mitja Kosmina je bil na tokratni Barkolani taktik posadke) v sedmih do desetih vozlih vetra ni imel veliko možnosti za napad. Kljub dobremu startu pri Barkovljah je na prvo oznako prispel s štiri minutnim zaostankom, ki se je do cilja skoraj potrojil. Je pa zato najbolj optimistične napovedi uspelo uresničiti Izolanu Iztoku Krumpaku s 44-čeveljskim Scorpiom. “Dosegli smo, kar smo želeli in pričakovali. V največje zadovoljstvo nam je, da smo za seboj smo pustili veliko večje tekmece. Že lani smo bili na prvi oznaki med vodilnimi, letos pa nam je uspel tudi dober finiš. Na zadnji stranici se nismo ujeli v pasti brezvetrja in izkoristili vse sapice, po katerih smo se pripeljali do naše najboljše uvrstitve na Barkolani,” je zmago v kategoriji 1 in skupno sedmo mesto komentiral Žan Krumpak. Za naslednje leto že načrtuje najem večjega in hitrejšega plovila.

Tretja najboljša slovenska posadka, Adriatic Evropa, je prav tako zmagala v svoji kategoriji, a zaostala za pričakovanji zaradi napačne izbire jader. “Regata je bila lepa in vetrovna, čeprav so bile napovedi drugačne. Na startu je kazalo, da bo veter upadel, zato smo se na polje podali z drifterjem. Če bi namesto tega dvignili flok, bi bili na prvi tretjini proge veliko bolj spredaj. Tako pa smo pod Debeli rtič prijadrali na repu deseterice ter preostanek tekme lovili vodilne, kar nam je deloma tudi uspelo. Pri Barkovljah smo bili namreč že peti, potem pa obtičali v vetrovni luknji in izgubili šest mest,” je nastop strnil krmar Dušan Puh, zmagovalec v skupini maksijev in enajsti skupno.

Med petnajsterico najhitrejših se je uspelo uvrstiti še primorski zasedbi Cleansport One. “Jadrnica, s katero smo nastopili na Barkolani, je narejena za plovbo po oceanih, zato sem presenečen nad njeno okretnostjo v šibkejšem vetru. V sklepnih miljah smo res nekoliko trpeli, toda na krovu nas je bilo 22, kar je bilo v danih razmerah veliko preveč. Nekaj časa nas je stala tudi napaka na drugi stranici, kjer smo se zaradi nesporazuma predolgo obotavljali z menjavo jader, toda za prvič mislim, da je 13. mesto odlično,” je krstni nastop izolskega supermaksija ocenil Jure Orel.

JANA PINES


Najbolj brano