Ko nekaj velja izključno zmaga

Mitja Kosmina je dolgoletni udeleženec Jesenskega pokala pred Trstom. Kot krmar posadke ima štiri zmage (tri z Gaio Legend in eno z Maxi Jeno), pa tudi kar ducat drugih mest. A Barkolana je specifična regata. Na preizkušnji s skupnim startom tako največjih kot najmanjših (vsaj šestmetrskih) jadrnic zares šteje le zmaga.

Tako je bilo na Maxi Jeni po zmagi pred osmimi leti. Se 
podobno veselje lahko ponovi tudi jutri? Foto: Emme&Emme/Archivio Barcolana 200
Tako je bilo na Maxi Jeni po zmagi pred osmimi leti. Se podobno veselje lahko ponovi tudi jutri? Foto: Emme&Emme/Archivio Barcolana 200

TRST > Mitja Kosmina je - podobno kot Dušan Puh - dolgoletni rival italijanske (predvsem tržaške) jadralske scene. Tudi sam, predvsem pa s konkurenčno maksi jadrnico Maxi Jeno, kot dosežkom slovenskega znanja, je veliko prispeval k dvigu zanimanja za sprva predvsem lokalno prireditev, ki je danes postala najodmevnejši tržaški dogodek. Mitja Kosmina je po zmagi na Barkolani leta 2009 postal častni občan Trsta, 24-metrska Maxi Jena, ki so jo splovili pred 15 leti, pa je bržkone najbolj prepoznavna slovenska jadrnica.

“Med Barkolano nekoč in danes ni primerjave. Svet je šel naprej, za sponzorje in širšo javnost pa je to najpomembnejša dirka v letu za velike jadrnice, ne glede, da je to v športnem smislu vsaj malo čudno. Ker je prireditev tako atraktivna, da se sponzorji s to regato poistovetijo in z njo aktivno dihajo, je že zato ključna regata jadralske sezone.”

> Kot taka je prireditev že zdavnaj presegla zgolj športni pogled.

“Seveda, gre za širše prepoznavni in največji športni, kulturni in gospodarski dogodek v letu. Na njej so v različnih vlogah prisotna podjetja od Milana do Trsta. Tudi Maxi Jeno vzdržujejo tuji sponzorji, niti enega nimamo slovenskega. Čeprav težko razumljivo, a tako pač je. Zato smo tudi nenehno prisiljeni sprejemati kompromise, ne nazadnje tudi s sestavo posadke.”

> Kako ste pripravljeni na tokratno Barkolano?

“Letos smo posadko kar lepo pomladili. Sicer imamo 20 tekmovalcev, od katerih sta dva zamenjava za nujno 18-člansko sestavo posadke. Tokrat smo se še več pripravljali, na morju in v resnem pogonu smo že ves mesec. Veliko smo se posvečali uigranosti posadke. To je naša prednost, medtem ko vseh drugih tehničnih nalog na jadrnici nismo uspeli dokončati.”

> Kako je nastopati na prireditvi, ki vas je promovirala tudi za častnega občana Trsta?

“Lepo, adrenalin pa vedno prispeva, da se na prireditev še posebej spoštljivo pripravim. Sicer pa ima tudi tržaško okolje do mene že dolgo spoštljiv odnos. Ker me spoštujejo, tudi laže delamo s tujimi sponzorji. V domačem okolju pa takšne podpore nimamo.”

> Kdo bo jutri vaš največji konkurent za zmago? Najbrž Spirit of Portopiccolo, skoraj tri metre daljša od Maxi Jene, zadnja pridobitev bratov Benussi.

“Gre za jadrnico, ki po tehnološki plati sodi v generacije po Maxi Jeni, torej med njeno in povsem novo generacijo plovil. Primerjave skoraj niso mogoče. Zaradi drugačnih materialov so novejše jadrnice sposobne veliko večjih obremenitev. Če bi se izrazil po avtomobilistično, imajo več konjev. In ko to razmere dopuščajo, jih lahko uporabijo. Še posebej v dirkaški regati, kar Barkolana je.”

> Posodobitve niti vaši jadrnici niso tuje.

“Prvi korak smo naredili lani, ko smo jadrnico olajšali za približno 800 kilogramov in danes tehta 17 ton in pol. Tehnična posodobitev še zdaleč ni končana, njena uresničitev pa je v veliki meri odvisna od jutrišnjega rezultata.”

> Torej napovedujete boj za zmago?

“Saj druge možnosti na Barkolani ni - ali zmaga ali poraz. Tako regato doživljajo tudi sponzorji.”

Na zadnji nedeljski regati za lovoriko Bernetti je Spirit of Portopiccolo pred Maxi Jeno zmagal s petminutno prednostjo. S časovnim zaostankom pa se Kosmina ne obremenjuje, saj je vendarle šlo za regato, na kateri je bilo mogoče še zadnjič pred Barkolano tudi še marsikaj preveriti. Tržaška velikanka je že zaradi dimenzij absolutno hitrejša, toda pri Maxi Jeni stavijo na uigranost posadke in pa na nepredvidljivost Eola. Jutrišnji odhod na regatno polje (start bo ob 10.30) bo Maxi Jena pričakala na privezu na mestnem nabrežju.

BOJAN GLUHAK


Najbolj brano