Ideja in volja bolj pomembni kot denar

Podjetje Viar, ki se ukvarja z razvojem produktov na področju virtualne resničnosti, je prejelo nagrado slovenski startup leta 2017. Tehnični direktor podjetja, ki je sicer registrirano v Celju, je vse od njegove ustanovitve marca leta 2015 Marko Munda iz Lucije.

Pomembna prelomnica na poslovni poti podjetja Viar je bil 
lanskoletni obisk pospeševalnika 9Mile Labs v Seattlu. Foto: STA
Pomembna prelomnica na poslovni poti podjetja Viar je bil lanskoletni obisk pospeševalnika 9Mile Labs v Seattlu. Foto: STA

CELJE, LUCIJA > “Nagrada je potrditev tega, kar smo počeli zadnji dve leti, da smo pravilno izbrali produkt in seveda nam to priznanje predstavlja dodaten zagon za naprej,” je povedal Marko Munda, ki tri dni na teden preživi v Celju, preostale dni pa v domači Luciji.

Ekipo podjetja Viar, ki ga vodita Jernej Mirt in Blaž Zafošnik, sestavlja 13 ljudi, med temi imajo štiri programerje, štiri osebe so zadolžene za marketing, ostali pa skrbijo za logistiko in finance, je povedal Munda.

Podjetje Viar bo za nagrado prejelo osebno svetovanje partnerja elitnega ameriškega pospeševalnika 500 startups Marvina Liaoa ter paket Pioneers Festivala na Dunaju.

Platforma, v kateri se bodo znašli tudi tehnično slabše podkovani

Podjetje je razvilo spletno platformo Viar 360, ki poenostavlja proces ustvarjanja vsebin v virtualni resničnosti. Platforma namreč uporabnikom, ki so tehnično slabše podkovani, omogoča, da brez programiranja v virtualni resničnosti ustvarijo privlačne interaktivne zgodbe in jih objavijo v svojih aplikacijah, na spletnih straneh ali družbenih omrežjih. Po objavi pa Viarjeva vgrajena analitična orodja spremljajo uporabo ter obnašanje uporabnikov. Viar 360 že uporabljajo podjetja, kot so Disney, Microsoft, Samsung in Bosch.

Še pred izdelavo platforme pa so razvili kartonasta očala za virtualno resničnost, poimenovana ViarBox, ki jih vstavimo v pametni telefon. Ta so naletela na zelo pozitiven odziv zlasti v svetu marketinga, kjer s tem poceni pripomočkom (stane od pet do 15 evrov) lahko potrošnikom in drugim poslovnim partnerjem veliko bolj prepričljivo predstavijo produkt, ki ga promovirajo.

“Vsakomur priporočam obisk pospeševalnika”

Pomembna prelomnica na njihovi poslovni poti je bil lanskoletni obisk pospeševalnika 9Mile Labs v Seattlu. “To je bila za našo ekipo neprecenljiva izkušnja, ki bi jo priporočal vsakomur, ki se poda na samostojno podjetniško pot. V treh, štirih mesecih lahko osvojite toliko znanja, kot bi ga na običajni univerzi v dveh, treh letih,” navdušeno pripoveduje Munda. Pospeševalnik je mini investicijski sklad, ki v zameno za delež v podjetju ponudi denar in intenziven izobraževalni program, udeležujejo pa se ga predstavniki številnih velikih podjetij, v Seattlu sta se na primer oglasila Amazon in Microsoft.

Tam pa je ekipa spoznala tudi bivšega menedžerja Microsofta Michaela Nassiriana, ki je bil eden od mentorjev v pospeševalniku. “On je verjel v naš produkt in nam je veliko pomagal pri njegovem izboljšanju, kasneje pa je še investiral v nas,” je povedal Munda. Slovenci po njegovih besedah imajo v ZDA tudi veliko prednost. “V ZDA je kakovost znanja zaradi številnih zasebnih šol na zelo nizki ravni, slovensko znanje pa je vrhunsko in zelo cenjeno,” razlaga.

O tem, v kolikšni meri je slovensko gospodarsko okolje naklonjeno startup podjetjem, pa razmišlja tako: “Iz leta v leto bolj. K temu je veliko pripomogel tudi denar, pridobljen prek evropskih razpisov, s katerim dobijo priložnost tudi mladi podjetniki,” odgovarja Munda in poudarja: “Za startup podjetje na začetku ne potrebuješ veliko denarja. Pomembnejši so ideja, zagon in volja za izpeljavo projekta.”

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano