Prestiž za redke izbrance

Teden, preživet za volanom prave ladje na štirih kolesih, je minil prehitro. Kdor je že sedel za volanom tako velike in ugledne limuzine, že ve, kaj imam v mislih. Kjerkoli smo se peljali, je lovila zavistne poglede.

Križarjenje po avtocestah je v takšnem okolju pravi užitek.
Križarjenje po avtocestah je v takšnem okolju pravi užitek.  

Bavarci so po zadnji prenovi naredili GT sodobnejši in mu celo povečali že tako velik prtljažni prostor. Novi GT se ponaša z drugačno prednjo masko in odbijačem z novimi odprtinami za zajemanje zraka. Tudi zadek deluje bolj impozantno. Gran turismo pomeni športno limuzino, križanca in športni kupe. Avto je namenjen dolgim potovanjem in to je opazno že na prvi pogled.

Za udobno vožnjo skrbi dolg seznam dodatne opreme, v oko pa takoj padejo novi merilniki, ki spremenijo svojo podobo, ko voznik izbere drugačen režim vožnje (modra za eco pro, klasična za comfort in rdeča za sport). Pohvalno so povečali številke na merilniku, ki prikazujejo trenutno hitrost, ob odlično projicirnem zaslonu pa hvalimo tudi stalni prikaz omejitve hitrosti.

Še več novosti je skritih v drobovju avtomobila, predvsem takšnih, ki skrbijo za varnost, udobje in ugodje. Tu je treba izpostaviti sistem BMW connected drive, ki zna med drugim po nareku napisati SMS sporočilo ali elektronsko pošto, ponuja spletni dostop in še marsikaj.

Po pregledu številne dodatne opreme smo prižgali skoraj neslišni motor. V testnem avtomobilu je bil trilitrski turbodizelski šestvaljnik, ki je z dvema tonama težkim avtomobilom opravil brez težav. Pri tem sta mu odlično asistirala štirikolesni pogon xDrive in osemstopenjski samodejni menjalnik. Skupaj poskrbijo, da avtomobil doseže visokih 242 kilometrov na uro, do 100 km/h pa pospeši v dobrih šestih sekundah.

Hitrost je za naše ceste več kot previsoka, a v Nemčiji, na avtocestnih delih, kjer omejitve ni, BMW 5 GT navduši. Če s pospeševanjem ni težav, je potrebna večja previdnost pri zaviranju oziroma pri dinamični vožnji po ovinkasti cesti. Čeprav je bil tudi testni BMW 5 GT opremljen s skoraj vsemi varnostno-asistenčnimi sistemi, je masa prehitrega, v ovinek dirjajočega avtomobila, vseeno prevelika. A ta bmw ni namenjen dirkanju, za to premorejo pri Bavarcih druge modele. S tem lepotcem boste kraljevali predvsem na avtocestah in pri počasnem paradiranju pred sosedi. Če si vse to seveda lahko privoščite ...

Avtomobil v številkah

Motor: turbodizelski 2993 ccm/190kW, izpust 163 g/km

Poraba na testu: 9,8 litra na 100 km

Hitrost in pospešek: 243 km/h, 6,9 sekunde do 100 km/h

Cena osnovnega modela: 56.450 €

Cena testnega vozila: 96.852 €.

Več podatkov: www.bmw.si

Besedilo in foto:DARJAN GORELA


Najbolj brano