Inšpektor ustavil gradnjo ceste pri novem krožišču v Izoli

Gradnjo novega krožišča na Industrijski cesti v Izoli so pred dvema dnevoma ustavili, čeprav so nam v izolski občinski upravi še minuli petek zagotovili, da dela potekajo po zastavljenih časovnih načrtih. Ustavitev strojev je zahtevala koprska gradbena inšpekcija, a ne na območju krožišča, ampak na 175-metrski navezavi nanj (s hitre ceste Koper-Izola), ki je s krožiščem neločljivo povezana.

Dokončanje povezovalne ceste je neločljivo povezano z 
gradnjo krožišča.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Dokončanje povezovalne ceste je neločljivo povezano z gradnjo krožišča.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

IZOLA > Izolska občina gradi v nasprotju z gradbenim dovoljenjem, pridobljenim za navezovalno cesto, so povedali na republiškem inšpektoratu za okolje in prostor. V gradbenem dovoljenju po naših informacijah sploh ni predvidela krožišča, ki ga zdaj gradi tam, kjer je bilo dolga leta križišče. Gradbeni inšpektor je zato zahteval, da občina v enem mesecu pridobi spremenjeno gradbeno dovoljenje.

Za gradbeno dovoljenje zaprosili naknadno

Za odločbo, ki jo je inšpektor poslal že 9. julija, v občinski upravi pravijo, da so jo dobili šele pred dvema dnevoma, ko so gradnjo brž ustavili. Pa vendar direktor občinske uprave Marko Unterlechner priznava, da so se že pred tem obrnili na izolsko upravno enoto. To so naredili prav v petek, ko so na novinarsko vprašanje zagotovili, da je vse v najlepšem redu in da bodo novo krožišče zgradili, kot so načrtovali - pred koncem avgusta. Upravno enoto so zaprosili za dvoje dokumentov, za spremenjeno gradbeno dovoljenje za navezovalno cesto in za gradbeno dovoljenje za novo krožišče. To je včeraj potrdil tudi načelnik upravne enote Branko Andrejašič.

Izolska občina je najprej napovedovala rekonstrukcijo križišča na Industrijski cesti, potem pa se je “zaradi večje prometne obremenitve ob odprtju novega vhoda v Izolo s hitre ceste” odločila za ureditev krožišča. Za izvajalca je izbrala koprski Grafist, ki je s pripravljalnimi deli začel pred dobrim mesecem, in dela tedaj ovrednotila na približno 150.000 evrov.

In zakaj niso teh vlog podali, preden so se lotili gradnje? “Julija lani smo zaprosili za gradbeno dovoljenje za 175-metrsko navezovalno cesto in v tistem obdobju dobili dve gradbeni dovoljenji: za veliko krožišče, ki je del hitre ceste, in hudournik Mehanotehnika. Za vse te posege smo lani objavili enotno gradbeno naročilo in v gradbeni pogodbi navedli, da bomo dela na povezovalni cesti prestavili na obdobje, ko bo občina dobila gradbeno dovoljenje. To se je zgodilo januarja letos, z delom pa nismo mogli začeti, dokler Elektro Primorska tam ni zgradil nove trafo postaje,” odgovarja Unterlechner. Dejstva, da so v gradbeni vlogi za povezovalno cesto pozabili navesti novo krožišče, ne omenja.

Zapletom po njegovih besedah botruje to, da so med gradnjo povezovalne ceste predvideli dostop do bodočega bencinskega servisa, ki ga Petrol še ni začel graditi. “Projekte smo spremenili, da nam naknadno ne bi bilo treba graditi nove ceste in pločnika do bencinskega servisa. Formalno smo zadeve nameravali urediti na tehničnem pregledu, s pripravo ustreznega projekta za izvedena dela. Gradbeni inšpektor se s tem, očitno, ni strinjal.”

Krožišče konec septembra, konec oktobra ali ... ?

Unterlechner dopušča, da se bo gradnja krožišča zavlekla za kakšen mesec. Upravna enota bo morala z vsemi novostmi seznaniti tudi stanovalce na Industrijski cesti. Del te ceste, od priključka pri Komunali do dostopne ceste za Pivovarno Union, bo torej ostal zaprt za promet tudi po koncu avgusta. Izolani pa se bodo morali še naprej posluževati obvoza prek povezovalne ceste med Prešernovo in Industrijsko cesto ter po cesti mimo plinarne in Mehana.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano