Avstrijci so prehiteli Italijane

Čeprav v Brdih letos število nočitev za zdaj ne narašča tako skokovito, kot je iz leta 2013 na leto 2014, je gostov vse več. In spremenila se je tudi njihova struktura, saj so za Slovenci najštevilčnejši turisti Avstrijci in ne več Italijani. In kaj iščejo? Največkrat opojne trenutke, kot je geslo dežele, pravijo ponudniki.

Poleg Slovencev pride v Brda po novem največ Avstrijcev in 
ne več Italijanov.  Foto: Ambrož Sardoč
Poleg Slovencev pride v Brda po novem največ Avstrijcev in ne več Italijanov.  Foto: Ambrož Sardoč

BRDA > V TIC še nimajo preštetega števila nočitev v vsej prvi polovici leta, številke do konca maja pa po besedah vodje centra Erike Kovačič Marinič znova kažejo rast. Spremenila se je struktura gostov, saj se poleg Slovencev več kot en dan zadrži največ Avstrijcev, nato Italijanov in Hrvatov. Stalnica pa ostaja, da najraje prihajajo pari, posamezniki in šele nato družine z otroki.

Nadaljevanka je naredila svoje

Pri tistih, ki se ustavijo v TIC, je po besedah Kovačič Mariničeve naraslo povpraševanje po kolesarjenju in pohodništvu. Enodnevni obiskovalci se v večjem številu zanimajo za ogled ostankov prve svetovne vojne na Sabotinu, Slovenci pa v Brda prihajajo gledat tudi prizorišča snemanja Ene žlahtne štorije na posestih Gredič in Bjana. “So tudi razočarani, ker so prizori iz notranjosti snemani v studiu, ne tukaj,” pripominja Kovačičeva. Kar po njenih ocenah najbolj privablja v Brda, pa ostajajo “opojni trenutki”, kot pravi geslo vinorodne dežele, torej vina in kulinarika, medtem ko predstavljajo različne oblike aktivnega počitnikovanja dopolnitev. In izkušnje imetnikov prenočišč to v dobršni meri potrjujejo.

Tujce pritegne že mirno, lepo okolje

“Pravkar je pri nas nastanjen Dunajčan, ki je leta odhajal za 14 dni v Toskano. Potem je njegova soproga prek interneta izvedela za Brda, in zdaj, ko sta tu, pravi, da je mnogo boljše od Toskane,” je za primerjavo povedal Uroš Valentinčič iz podsabotinske kmetije Valentinčič turizem. Brda pritegnejo z že prej omenjenim, je prepričan, obenem so blizu in gore in morje. “Gostje, večinoma gre za premožnejše meščane, pridejo uživat mir, naravo, urejeno okolje. Kolesarjev, pri čemer govorim zgolj zase, je zanemarljivo malo,” dodaja Valentinčič, ki pa jemlje v zakup, da se o slednjem govori šele zadnje čase in je turizem, kot pravi, panoga, kjer se vse obrestuje na daljši rok: “Kar mi sejemo, bodo naši otroci želi.”

Minuli mesec je pri Valentinčičevih prenočevalo manj turistov kot lani, a še zmeraj zadovoljivo dosti. In v prvega pol leta jih je bilo več kot v istem obdobju lani. Spomladi in jeseni, ko ima sobe zasedene v glavnem med vikendi, so na posesti pogostejši Avstrijci in Nemci, Italijani se pri njem ustavljajo vse leto, poleti “pa je tu vsa Evropa.”

Poleti pridejo za teden dni

V Hiši Iaquin iz Vipolž so najštevilčnejši avstrijski gostje. Kot pravi Uroš Jakončič, se severni sosedi tudi izven glavne sezone zadržijo dlje časa, zdaj, med poletjem, pa v povprečju po teden dni. Gostje večinoma res “iščejo” v prvi vrsti vino in kulinariko, nekateri pridejo v Brda doživet kaj novega, za dan ali dva pa se med drugim radi ustavijo dopustniki, ki so na poti, denimo, s severa Evrope na morje.

Pri Jakončičevih enako velja trend, da je gostov vedno več, in “letos je bolje kot lani, a najbrž tudi zaradi bolj ugodnega vremena.” Nekaj je pripomogel tudi popularni kolesarski turizem in vsaka dodatna ponudba je dobrodošla, pravi Jakončič, dodaja pa, da te poti po Brdih še niso povsem urejene.

Poti si jih pripeljale

Da so dobro vidni učinki te promocije, pa pravi Vesna Valentinčič iz hotela San Martin v Šmartnem. Gre zlasti za pohodniško traso Alpe-Adria in kolesarsko Trans Slovenia, ki na zahod države privablja večinoma nemško govoreče goste. Po izkušnjah Valentinčičeve so eni in drugi resda enodnevni, a so za hotelirje, ki nudijo več kot le sobe, tudi zelo hvaležni.

Hkrati se v San Martinu, enako kot drugod po Brdih, ustavljajo “vinski turisti”, posebej so to ljudje iz Beneluksa, pravi sogovornica. Stavi tudi na poroke, predvsem med tednom hotel gosti skupine iz podjetij, ki se posvečajo tudi tako imenovanemu team buildingu ... “Prvi vrhunec sezone je bil junija, naslednji bo septembra, obisk v juliju in avgustu po bo odvisen tudi od vremena in tega, kaj se bo dogajalo na Obali,” razlaga Valentinčičeva.

AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano