“Vsa vozila bi morala piskati”

“Čeprav zakonsko očitno ni obvezno, bi po mojem mnenju morala vsa poštarska vozila ob vožnji vzvratno piskati. Za večjo varnost vseh,” po hudi nesreči v starem mestnem jedru Kopra pravi predsednik sindikata poštnih delavcev Sašo Gržinič. 47-letnica, ki jo je poštar v četrtek med vzvratno vožnjo zbil z avtom, je bila včeraj še vedno v kritičnem stanju.

Ker imajo poštarski kangooji na zadnjih vratih steklo, po 
zakonu ni potrebno, da piskajo ob vzvratni vožnji. Poštarji 
kljub temu  opozarjajo, da je ob pomanjkanju zadnjih stranskih stekel vidljivost zelo omejena.  Foto: Leo Caharija
Ker imajo poštarski kangooji na zadnjih vratih steklo, po zakonu ni potrebno, da piskajo ob vzvratni vožnji. Poštarji kljub temu opozarjajo, da je ob pomanjkanju zadnjih stranskih stekel vidljivost zelo omejena.  Foto: Leo Caharija

KOPER > V četrtek zgodaj zjutraj je 38-letni poštar med vzvratno vožnjo po ulici OF v Kopru zbil 47-letno uslužbenko koprske televizije. Nesrečna producentka je padla na tla in se hudo poškodovala. Po podatkih policije je po udarcu avta pešakinja padla, voznik je nato zavrl, kljub temu pa je bila 47-letnica delno pod avtom. Poštar je zato avto premaknil nekoliko naprej.

Uslužbenka televizije je negibno obležala v nezavesti, potem ko so jo kar 40 minut oskrbovali reševalci, so jo odpeljali v bolnišnico, kjer naj bi bila včeraj še vedno v smrtni nevarnosti.

“Naš član je močno pretresen,” je povedal predsednik sindikata poštnih delavcev Sašo Gržinič. Takoj po nesreči so mu kolegi ponudili pomoč, bili so z njim do enajstih zvečer, dokler se z dopusta niso vrnili njegovi domači. “V njegovem imenu in imenu sindikata smo stopili tudi v stik z vodstvom koprske televizije, nesrečo obžalovali in jim povedali, da smo nad dogodkom pretreseni,” je dodal Gržinič. Poštar je poiskal tudi zdravniško pomoč.

Gržinič je pojasnil, da je njegov 38-letni kolega vsako jutro redno dostavljal pošto in pošiljke koprski šoli, zavodu za zdravstveno zavarovanje, koprskemu RTV centru, Primorskim novicam in drugim pogodbenim strankam pošte. Gržinič pravi, da so poštarji pod velikim pritiskom, da imajo za dostavo pošiljk tako kratek čas, da morajo parkirati na pločniku, na ulici … “Pogosto kršimo prometne predpise, ker pač drugače ne moremo. Na to redno opozarjamo nadrejene,” trdi Gržinič. “Ko se kaj zgodi, pa je kriv samo poštar.”

Renault kangoo, s katerim je poštar zadel žensko, ni imel vgrajenih zvočnih opozoril ob vzvratni vožnji, zato je ženska lahko slišala le njegov motor. “Vozilo ima na zadnjih vratih steklo in sredinsko vzvratno ogledalo, zato tudi po zakonu ob vzvratni vožnji ni obvezno piskanje. Ampak starejša vozila tak sistem imajo, kljub steklu na zadnjih vratih. Zato ne razumem, zakaj ga novejša nimajo. Kot delavec pošte menim, da bi morala biti vsa naša dostavna vozila opremljena s piskanjem, ne glede na zakon. Zaradi varnosti vseh,” je prepričan Gržinič.

Dodal je še, da včasih poštarska vozila tako napolnijo s paketi in pošiljkami, da ne vidijo skozi zadnje steklo. Takrat poštarju ostaneta le zunanji vzvratni ogledali. “V tem primeru ni bilo tako, ker je bila zadnja šipa prosta,” priznava.

Z uprave Pošte Slovenije so včeraj pojasnili, da je vozilo, ki ga je v četrtek vozil poštar, novo, v uporabi dobre tri mesece. “Je tehnično brezhibno, opremljeno v skladu z veljavno zakonodajo, V Pošti Slovenije so vsa vozila opremljena v skladu z veljavno zakonodajo. V vseh vozilih, ki morajo biti opremljena z napravo za oddajanje zvočnega znaka za vzvratno vožnjo, so te naprave tudi vgrajene,” je poudarila direktorica službe za komuniciranje Jasmina Roškar. Na vprašanje, ali poštarje posebej izobražujejo za vožnjo po ozkih ulicah mestnih jeder in ali imajo za to posebno opremljena vozila, ni odgovorila.

DANIJEL CEK


Najbolj brano