Proti ukalupljanju otroškega mišljenja

V postojnskem vrtcu so prepričani, da je pri nas na področju predšolske vzgoje in šolstva nasploh še veliko prostora za inovativnost in ustvarjalnost. K obema tudi ostale vrtce spodbujajo z vseslovenskim natečajem za izbor najboljših didaktičnih pripomočkov, sami pa so že začeli izdelovati svojo linijo lesenih kakovostnih igrač.

Ravnateljica postojnskega vrtca Tonja Ferjančič pravi, da je 
izdelava didaktičnih igrač postala prepoznavna vrednota 
Vrtca Postojna v slovenskem in tujem prostoru.  Foto: Veronika Rupnik Ženko
Ravnateljica postojnskega vrtca Tonja Ferjančič pravi, da je izdelava didaktičnih igrač postala prepoznavna vrednota Vrtca Postojna v slovenskem in tujem prostoru.  Foto: Veronika Rupnik Ženko

POSTOJNA >V našem vrtcu želimo prebujati tudi vzgojitelja inovatorja ter širiti inovativno kulturo in klimo v slovenski prostor, ker je že čas, da začnemo tudi v javnem sektorju razmišljati drugače. Ni dovolj, da vzamemo v roke katalog in naročimo igrače, ki so standardne in otroke ukalupljajo, temveč lahko sami razvijamo in otrokom ponudimo nekaj več,” razmišlja Tonja Ferjančič, ravnateljica Vrtca Postojna.

Pri tem poudarja, da je prav vzgojitelj edini strokovni delavec, ki ima vsa potrebna znanja in možnosti za izdelovanje didaktičnih igrač. “Zelo dobro pozna izhodišče, to je otroka. Skozi opazovanje igre in potreb, ko sledi njegovemu razvoju, se porajajo ideje za razvoj drugačnih igrač, ki otroku bolj pomagajo pri njegovem uspehu in je z njimi lahko ustvarjalnejši in samostojnejši. V vrtcu opažamo, da se s takšnimi igračami otroci igrajo samostojno, v svojih kotičkih. Te igrače jim dajejo možnost, da se obrnejo sami vase, v svojo igro,” pravi Ferjančičeva, sicer magistra inkluzivne pedagogike.

Čeprav postojnski vrtec vodi šele drugo leto, so njene zamisli padle na plodna tla tudi pri kolektivu oziroma vsaj njegovem delu.

Več podpore pri tujih kolegih

Jeseni bo v vrtcu tako zaživela izposojevalnica igrač, ki so jih razvile nekatere vzgojiteljice in so se skozi uporabo že izkazale kot učinkovite, zdaj pa jih s hišnikovo pomočjo izdelujejo v večjem številu. Želijo namreč, da bi postale dostopne tudi staršem za njihovo igro z otroci. Za nekatere igrače so vzgojiteljice postojnskega vrtca že prejele tudi različna priznanja.

V vrtcu pa letos ponovno organizirajo tudi vseslovenski natečaj Moja ideja - nova igrača, ki se je na pobudo Ferjančičeve rodil lani. In na precej boljši odziv kot doma naletel na drugih koncih Slovenije, kar po mnenju Ferjančičeve žal kaže, “da konkurenca med sosedi ni najbolj dobrodošla”.

Tudi sicer Ferjančičeva opaža, da so več zanimanja in navdušenja za njihova prizadevanja, pa tudi želje po sodelovanju, pokazali strokovni delavci iz tujine, ki so obiskali vrtec v okviru različnih mednarodnih projektov. Strokovna komisija je okrog 40 na natečaj prispelih igrač že pregledala, najboljše pa bodo razglasili prihodnji mesec. Članica komisije dr. Vanja Kiswarday s pedagoške fakultete Univerze na Primorskem v luči dejstva, da “želimo naše otroke vzgajati za jutri in ne za danes”, vrednost ustvarjalnih igrač vidi predvsem v tem, da ne ukalupljajo otroškega mišljenja in burijo njegov lasten svet domišljije. Pozitiven pa je po njenem tudi zgled, ki ga inovativen vzgojitelj daje otrokom. “To vzbuja dobre upe, da si bodo takšni otroci v večji meri upali biti ustvarjalni tudi sami.”

Uvajajo znak Moja igrača

Ferjančičeva napoveduje, da bodo nekatere igrače, ki bodo po presoji komisije ustrezale vsem standardom, dobile tudi znak Moja igrača. “Včasih je pri nas že obstajal znak Dobra igrača, v postojnskem vrtcu pa letos pospremljamo na plan znak Moja igrača. Dobila ga bo lahko igrača, ki bo izvirna, varna, kakovostno izdelana, estetska, predvsem pa z izobraževalno-vzgojnimi učinki.” Ferjančičeva dodaja, da je njihova vizija modele takšnih igrač odkupiti, zanje pridobiti vse potrebne certifikate o skladnosti s predpisi ter jih s pomočjo zunanjih sodelavcev in donatorjev izdelati v večji količini in tudi dati na trg.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano