Bulčeva napovedala svež pogled na prometni resor

Komisarska kandidatka za promet Violeta Bulc je v odgovorih na pisni vprašalnik Evropskega parlamenta napovedala, da bo na podlagi preteklih izkušenj v gospodarstvu skušala ponuditi nov pogled na prometni resor.

Violeta Bulc Foto: STA
Violeta Bulc Foto: STA

BRUSELJ > Med drugim je Violeta Bulc poudarila nujnost inovativnih rešitev, trajnostne rasti prometa in diverzifikacije energetskih virov tudi v prometu.

Prvo vprašanje o splošnih sposobnostih, zavezanosti Evropi in osebni neodvisnosti je vključevalo podvprašanji, katere njene profesionalne izkušnje so še posebej pomembne za komisarski položaj in kaj jo motivira.

Bulčeva je izpostavila, da ima izkušnje tako v velikih kot tudi v malih in srednjih podjetjih, s čimer je pridobila znanje in vodstvene izkušnje, obenem pa se je naučila soočati z zapletenimi gospodarskimi in družbenimi izzivi ter uskladiti različna in pogosto nasprotujoča si stališča. Omenila je tudi, da je oseba, ki stremi k rešitvam, ter da kot nekdanja športnica pozna pomen discipline, vzdržljivosti, prožnosti, pa tudi skupinskega dela in osredotočenosti na cilje.

Popolnoma integriran sistem

V odgovoru na vprašanje, kako bo upravljala resor in sodelovala z Evropskim parlamentom, je Bulčeva pojasnila, da bo zavezana nalogam, ki jih ji bo zaupal prihodnji predsednik komisije, in bo pri izpolnjevanju njegovih prednostnih nalog sodelovala z drugimi člani komisarske ekipe in drugimi evropskimi institucijami, pri čemer je izpostavila Evropski parlament.

“Če me bo Evropski parlament potrdil, se bom nalog lotila predano, zavzeto in profesionalno,” je zapisala. Ob tem je napovedala, da bo na podlagi preteklih izkušenj skušala ponuditi nov pogled na prometni resor.

Na vprašanje o dokončanju enotnega evropskega območja za promet je Bulčeva napovedala, da bo z ostalo komisarsko ekipo pregledala uresničevanje bele knjige o prometu iz leta 2011, ter ugotovila, kaj je še treba storiti. “Moj cilj je popolnoma integriran sistem,” je poudarila.

Po njenem mnenju je nujno odstraniti preostale tehnične in administrativne omejitve in podpirati inovacije. Obljubila je poenostavitev obstoječih pravil in končanje tistega, kar je še treba postoriti. Izpostavila je še nujnost celostnega pristopa v prometu kot mrežni panogi.

V odgovoru na vprašanje o načrtih za izboljšanje kakovosti, dostopnosti, zanesljivosti in intermodalnosti prometnih storitev je Bulčeva izpostavila inovacije kot ključni faktor za učinkovitejši in zanesljivejši prometni sistem. Zavzela se je za privlačnejši in dostopnejši javni prevoz. Napovedala je tudi, da bo s sodelovanjem z ostalimi kolegi v komisiji skušala doseči, da bi pri razvoju satelitskega navigacijskega programa EU Galileo upoštevali tudi potrebe v prometu.

Spodbujala bi hojo in kolesarjenje

Izrazila je prepričanje, da je treba alternativne možnosti avtomobilu narediti zanimivejše za ljudi, zato je napovedala spodbujanje “nemotoriziranih” oblik potovanja, kot sta hoja in kolesarjenje.

V odgovoru v okviru sklopa vprašanj glede trajnosti prometa pa je Bulčeva poudarila, da je nujno zagotoviti trajnostno rast prometa. Napovedala je, da bo skupaj s podpredsednikom komisije, pristojnim za energetsko unijo, zagotovila, da bo prometna politika sodelovala pri ustvarjanju tako imenovanega zelenega gospodarstva z razvojem trajnostnih mrež.

Zapisala je tudi, da je treba odgovoriti na ključne izzive in omejitve, ki nas čakajo v prihodnosti, kot so omejenost naftnih virov, odvisnost od uvoza energentov in nujnost zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov. Obenem bi morali to izkoristiti kot priložnost za razcvet novih in inovativnih evropskih podjetij.

Zavzela se je tudi za spodbujanje ukrepov za povečanje energetske učinkovitosti in diverzifikacijo virov energije tudi na področju prometa. Poudarila je zavezanost tako imenovanim inteligentnim sistemom prevoza (ITS) ter podprla uporabo načel “onesnaževalec plača” in “uporabnik plača” v prometnih politikah.

Rok za oddajo pisnih odgovorov se je iztekel opoldne, nato so v parlamentu odgovore tudi javno objavili. Bulčeva je na pet pisnih vprašanj odgovorila na približno šestih straneh.

Pisni odgovori bodo temelj za ustni del izpita v Evropskem parlamentu, ki slovensko komisarsko kandidatko pred odborom za promet in turizem čaka že drevi ob 19. uri.

STA


Najbolj brano