Hibrid s športnim značajem

Na avtomobilskem salonu v Parizu, ki bo za obiskovalce svoja vrata odprl to soboto, se bo predstavil tudi Volkswagnov passat v hibridni različici. Passat GTE je plug-in hibrid oziroma priključni hibrid, ki je lahko izjemno varčen in čist, na željo uporabnika pa prebudi tudi športni del svojega značaja.

Le majhna vratca na prednji maski passata GTE pričata, da gre za zmogljiv hibrid
Le majhna vratca na prednji maski passata GTE pričata, da gre za zmogljiv hibrid 

Hibridni pogonski sklop je sestavljen iz 1,4-litrskega bencinskega štirivaljnika s turbo puhalom (TSI), ki razvija 115 kW (156 KM) največje moči, in elektromotorja s 85 kW (115 KM). Skupna sistemska moč znaša zavidljivih 160 kW (218 KM), vključno z 400 Nm zalogo navora, vse skupaj pa je na voljo v načinu vožnje GTE. Lepotec na fotografijah prav v tem načinu vožnje - in seveda na željo voznika - pozabi na uvidevnost, miren značaj in pravila, ki jih vestno upošteva kot hibrid. Takrat turbo štirivaljnik in elektromotor združita moči in uglajenega hibrida iz Wolfsburga v manj kot osmih sekundah poženeta do hitrosti 100 km/h, nato pa gladko popeljeta vse tja do hitrosti okoli 220 km/h.

Le redko na črpalko

Ker je passat GTE vzoren predstavnik hibridov, pa predstavljamo še bistvene zmogljivosti, ki posebej štejejo v družbi hibridnih vozil. Passata GTE je mogoče voziti v štirih načinih. Športnejši značaj se, kot že omenjeno, prebudi v načinu GTE. Sicer pa se Passat ob vsakem zagonu povsem mirno in tiho prebudi v električni način delovanja - e-mode. V tem načinu lahko prevozi do 50-kilometrsko razdaljo. Ker je priključni hibrid, lahko njegovo litij-ionsko baterijo polnimo tudi doma s pomočjo klasične električne vtičnice (230V) in “na elektriko” postorimo vse bližnje, na primer mestne opravke. V praksi to pomeni, da bodo uporabniki, ki bodo doma redno polnili baterijo, obenem pa opravljali krajše vsakodnevne vožnje znotraj radija 50 kilometrov, precej redki obiskovalci bencinskih črpalk.

Z enim polnjenjem do 1000 kilometrov

V primerih, ko baterijo izpraznimo do določene mere ali si zaželimo večje zaloge moči, začne svoje delo opravljati še turbo štirivaljnik, saj se takrat avtomatsko vključi hibridni način vožnje (hybrid mode). V tem načinu pa-ssat GTE polni litij-ionsko baterijo regenerativno, med pojemki in zaviranjem, ter glede na razmere uporablja bodisi motor z notranjim izgorevanjem bodisi elektromotor. Kakopak je mogoče izbrati tudi način “battery charge”, kjer glavno vlogo prevzame zgolj bencinski štirivaljnik, baterija pa se med vožnjo namensko polni.

Omeniti velja, da lahko bencinski motor prevzame glavno vlogo tudi pri zagonu, vendar samo pri zelo nizkih temperaturah okolice in pri morebiti premalo napolnjeni bateriji. Ob povsem polni bateriji in polni posodi za gorivo pa se lahko odpravimo na 1000-kilometrsko popotovanje. Teoretično bi torej lahko premagali razdaljo Koper-Dunaj-Koper. Na takem popotovanju se lahko poraba zmanjša tudi na dva litra bencina na 100 prevoženih kilometrov.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano