Drugi tir je črtal, še preden je postal minister

Kandidat za ministra za infrastrukturo Peter Gašperšič je na zaslišanju pred parlamentarnim odborom presenetil z izjavo, da drugega tira Divača-Koper ne bomo potrebovali še najmanj naslednjih 30 ali 40 let, saj so nas po njegovem prepričanju blagovni tokovi že zaobšli. V slovenski logistiki na čelu z Luko Koper so več kot začudeni.

Peter Gašperšič  Foto: STA
Peter Gašperšič  Foto: STA

LJUBLJANA, KOPER > “Bile so številne ugotovitve, da je drugi tir predrag. Glede na dejstvo, da so se koridorski tokovi tako rekoč že preusmerili z območja Slovenije in gredo zdaj že večinoma po Italiji in prek Avstrije, je vprašanje, ali bi z drugim tirom, tako kot je bil zamišljen, imeli dovolj prometa na njem, da bi bil ekonomsko upravičen,” je argumentiral bodoči minister Peter Gašperšič: “Vsekakor za te potrebe, ki jih Luka ima in jih bo ob predvidenem razvoju še imela, drugega tira, tako kot je bil zamišljen, še najmanj 30 ali 40 let ne bomo potrebovali.”

Po Gašperšičevo bo verjetno aktualen po štirih desetletjih: “Ko bo začel promet prek Avstrije in Italije pregorevati. Takrat bomo imeli možnost, da se bodo ti tokovi vrnili spet k nam. Takrat pa bo morala biti domača infrastruktura pripravljena v ustreznem stanju.”

Po njegovem bo treba do takrat za potrebe Luke Koper nujno izvesti projekt izvlečnega tira. “To pomeni 1,2 kilometra tira, s katerim se bo omogočilo hitrejše natovarjanje in ranžiranje vlakov na obstoječo progo. To progo pa se posodobi na minimalno raven, ki jo ti koridorji zahtevajo. Nekega visokega standarda z visokimi hitrostmi ne potrebujemo niti si tega ne moremo privoščiti,” je dejal bodoči minister. Prepričal je deset članov odbora DZ za infrastrukturo, šest jih je bilo proti.

Predsednik uprave Slovenskih železnic Dušan Mes izjav bodočega ministra včeraj ni želel komentirati. “Pustimo mu čas, da prevzame posle in preuči zadeve,” nam je dejal.

Tudi v Luki Koper pravijo, da vse to težko komentirajo, saj so za stališča kandidata včeraj slišali samo posredno iz medijev. “Smo bili pa presenečeni nad izjavo glede drugega tira, saj je znano, da bo kapaciteta sedanje enotirne povezave med Koprom in Divačo dosegla zgornjo mejo zmogljivosti že okoli leta 2018. V kolikor do tedaj ne bomo poiskali dolgoročne rešitve, se bodo blagovni tokovi bodisi preusmerili na ceste, kar ne more biti v interesu države, še bolj verjetno pa v druga pristanišča,” pravijo v Luki, ki jo vodi Drago Matić. “Podatek, da so se tokovi že preusmerili z območja Slovenije in da gredo večinoma po Italiji in Avstriji, nam ni poznan, saj statistika pretovora v pristaniščih severnega Jadrana kaže popolnoma drugačno sliko,” so presenečeni v Luki. Poudarjajo, da koprsko pristanišče, ki večinoma servisira trge srednje Evrope, potrebuje za svojo rast zmogljivo in učinkovito železniško povezavo: “To od nas pričakujejo tudi poslovni partnerji, ki podrobno spremljajo potek projekta drugi tir.”

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano